Detail předmětu
Entrepreneurial Practice 4
FP-BEPR4EAk. rok: 2025/2026
Předměty Entrepreneurial Practice 1,2,3 a 4 tvoří logický provázaný celek zabezpečující kontinuální rozvoj podnikatelských a manažerských dovedností. Entrepreneurial Practice 4 se zaměřuje na znalosti a dovednosti potřebné nejen ve fázi růstu a stabilizace podniku, ale také ve fázi případného ukončení podnikatelské činnosti. Klíčová témata této části praxe tak jsou finalizace dílčích podnikatelských projektů, vyhodnocení potenciálu dílčího rozvoje podniku a znalost postupů pro případné ukončení podnikatelské činnosti. V rámci individuálního a týmového studijního plánu budou studenti spoluvytvářet svou podnikatelskou specializaci. Tyto plány rovněž slouží ke kontrole plnění požadavků praxe. Provázanost praktického tréninku a schopnosti rozvíjet získané znalosti podporují workshopy rozvíjející oblasti odpovídající aktuálnímu stádiu života podniku. Workshopy tak plní úlohu plánovaného odborného rozvoje pracovníků v rámci podniku.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem.
Hodnotí se pět oblastí:
- Podnikatelské projekty - 40 % hodnocení (až 40 bodů)
- Rozvoj týmové společnosti - 10 % hodnocení (až 10 bodů)
- Týmový trénink - 25 % hodnocení (až 25 bodů)
- Sebevzdělávání - 15 % hodnocení (až 15 bodů)
- Rozvoj programu ESBD - 10 % hodnocení (až 10 bodů)
Detaily jsou uvedeny v e-learnigu.
Účast na týmových setkáních a dalších aktivitách je povinná, kontrolovaná a je zahrnuta do závěrečného hodnocení. Studenti mohou vynechat maximálně šest týmových sezení za semestr včetně zkouškového období, s výjimkou závěrečného sezení zaměřeného na hodnocení. Těchto šest absencí lze nahradit dodatečnými projekty a úkoly definovanými vyučujícím. Tato náhrada musí být odevzdána nejpozději na konci zápočtového týdne. Pokud nebude kompenzováno, bude výsledné skóre sníženo o dva body za každé zmeškané sezení.
ABSENCE PŘEKRAČUJÍCÍ ŠEST setkání znamená, že student NEMÁ nárok na absolvování předmětu Podnikatelská praxe.
Pokud student zmešká více než šest setkání ze zdravotních důvodů (musí dodat potvrzení od lékaře) nebo ze závažných osobních důvodů, může požádat o individuální studijní plán. Nicméně individuální studijní plán není garantován!
Studenti jsou hodnoceni na základě aktivní účasti - to znamená přípravy témat, materiálů, práce na případech, diskuse atd.
Studenti s individuálním studijním plánem musí detilní podmínky konzultovat s vyučujícím a svým týmem nejpozději před začátkem semestru.
Učební cíle
Z hlediska rozvoje znalostí a kompetencí studentů je kontinuální provázanost předmětů Entrepreneurial Practice 1,2,3 a 4 zcela zásadní.
Specifické oblasti rozvoje v rámci Entrepreneurial Practice 4 jsou následující: rozvoj znalostí a schopností potřebných pro ekonomické a finanční aspekty ukončení podnikatelských projektů a v oblasti určení strategického potenciálu rozvoje malé firmy. Studenti si prakticky procvičí činnosti spojené s daňovými, účetními a právními aspekty podnikatelské činnosti. Studenti budou rozvíjet analytické dovednosti potřebné pro podnikatelské aktivity v globálním prostředí. Studenti získají praktické zkušenosti v oblasti řízení vztahů s různými skupinami stakeholderů. Studenti si prakticky procvičí problematiku formulace strategie rozvoje malého podniku. Studenti budou schopni jasně formulovat potenciál rozvoje podnikatelské činnosti a volit přístup k finalizaci podnikatelské aktivit. Studenti budou umět řešit problematiku případného ukončení činnosti malého a středního podniku.
Základní literatura
HITT, M.A., IRELAND, R.D. and R.E. HOSKISSON. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts and Cases. 12th ed. South-Western College Pub, 2017. 896 p. ISBN 978-1-305-50214-7.
ROPER, S. Entrepreneurship: A Global Perspective (Routledge Masters in Entrepreneurship). 1st ed. Routledge, 2012. 168 p. ISBN 0415695538.
Doporučená literatura
KANDER, D. All In Startup: Launching a New Idea When Everything Is on the Line. 1st ed. Wiley, 2014. 304 p. ISBN 1118857666.
KAPFERER, J.N. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity). 5th ed. Kogan Page, 2012. 512 p. ISBN 0749465158.
WÖRDEMANN, W., BUCHHOLZ, A. and N. WILEY. The Impossible Advantage: Winning the Competitive Game by Changing the Rules. 1st ed. Wiley, 2009. 220 p. ISBN 0470717122.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BAK-ESBD bakalářský 3 ročník, letní semestr, povinný