Detail předmětu

Management organizací

FP-SmoPAk. rok: 2025/2026

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

 

V průběhu semestru jsou jednotlivé aktivity na cvičeních / soustředěních hodnoceny bodovým systémem, který je aktualizován pro každý semestr podle typů úkolů. Na závěr pro splnění předmětu je nutné složit znalostní test.

Student pro udělení klasifikovaného zápočtu musí získat alespoň 50 % bodů, minimálně 50 bodů ze 100 bodů celkových.

Hodnocení předmětu:

Studenti mají možnost získat body za:

• Cvičení - semestrální práci 40 bodů

• Cvičení - prezentaci semestrální práce 20 bodů

• Závěrečný test 40 bodů

Splnění podmínek pro splnění Cvičení je 60% min. 36 bodů z 60. Absolvování závěrečného testu 40 bodů je min. 14 bodů ze 40.

Celkové hodnocení pro klasifikovaný zápočet:

ECTS Hodnocení:

A = 100–90 b.

B = 89–80 b.

C = 79–70 b.

D = 69–60 b.

E = 59–50 b.

F méně než 49 b.

Klasifikace dle stupnice ECTS, pro úspěšné absolvování je třeba získat alespoň 50% bodů.

 

Učební cíle

Cílem kurzu je rozšířit základní poznatky managementu v organizacích působících v tržním prostředí. Kurz se zaměřuje na prohloubení znalostí z oblastí základy managementu, strategický management, manažerské ekonomiky a manažerské psychologie a sociologie do praxe v prostředí fungování trhu. Metodologie kurzu vychází z pojetí základních manažerských komponent a jejich fungování v organizacích v tržním prostředí.

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni popsat základní manažerské komponenty organizace, provést vyhodnocení účinnosti a efektivity managementu vybrané organizace a navrhnout uspořádání a vztahy odpovídající tržnímu prostředí.

1. Úvod, požadavky na kurz, koncepce a metodologie kurzu

2. Management – historické shrnutí a současné trendy

3. Prostředí organizace

4. Struktura organizace

5. Strategie organizace

6. Kultura organizace

7. Synergie – faktory managementu

8. Shrnutí model managementu

9. Mezinárodní Management – Internacionalizace

10. Mezinárodní Management – Joint Ventures/Expatriace

11. Corporate Governance

12. Shrnutí, hodnocení

 

Základní literatura

COULTER, M K. – ROBBINS, S P. Management Praha Grada (2004) 80-247-0495-1 (CS)
Donnelly, J. H., Gibson J.L. & Ivancevich, J.M.(1997). Management (Vyd. 1.). Praha: Grada. (CS)
HIRSCHEY, M. – PAPPAS, J L. Fundamentals of managerial economics Chicago Dryden (1989) 0-03-012364-X (CS)
LUKÁŠOVÁ, R. – NOVÝ, I. Organizační kultura : od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku Praha Grada (2004) 80-247-0648-2 (CS)
Magretta, J.:Co je to management, Management Press, Praha, 2004. (CS)
Robbins, S. P., & Coulter, M. (2004). Management (Vyd. 1.). Praha: Grada. (CS)

Doporučená literatura

KINICKI, Angelo a SOIGNET, Denise Breaux. Management: a practical introduction. Tenth edition. New York: McGraw Hill, 2022. ISBN 978-1-265-01775-0. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-SRP magisterský navazující 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor