Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BmzPAk. rok: 2025/2026
Problematika volby správných rozhodnutí v oblasti zásobovací logistiky patří k nejrizikovějším oblastem logsitiky. Předmět se orientuje na seznámení se systémem plánování materiálových požadavků výrobního procesu, normativní základny pro určení spotřeby a zpracování objednávek. Studenti jsou seznamování s nejnovějšími přístupy třídění, řízení zásob, ale i s komplexními přístupy diferencovaných strategií řízení zásob, stejně tak i moderními metodami řízení zásob s využitím informačních technologií, skladovacích systémů či Identifikace zboží.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Hodnocení předmětu je založeno na systematické a průběžné práci studentů v průběhu celého semestru.Hodnocení je založeno na týmovém řešení projektu (30 bodů); řešení případové studie (20 bodů); prezentaci a obhajobě řešení projektu (10 bodů) a zkoušce (40 bodů). Celkový maximální počet bodů je 100. V průběhu semestru mohou být zařazeny maximálně 4 doplňkové aktivity. Doplňkové aktivity jsou přednášky externích spolupracovníků (5 bodů/přednáška); praktické cvičení či trénink (5bodů/cvičení, trénink) nebo exkurze (10 bodů/exkurze), které mohou být využity pro získání dodatečných bodů nutných pro absolvování předmětu.Vybrané téma pro řešení projektu musí být odevzdáno prostřednictvím el. formuláře do konce 3. Týdne semestru. Studentské týmy musí odevzdat písemné vyhotovení řešení projektu prostřednictvím e-elearningu do konce 6. Týdne semestru pod názvem vedoucího týmu. Pozdní odevzdání (vč. Řešení případové studie) bude penalizováno 20 % z celkového hodnocení. Obdobně pozdní nebo změna formy odevzdání dílčích úkolů je penalizována 5b. Účast na cvičení a doplňkových aktivitách je systematicky kontrolována. Hodnocení obhajoby řešení projektu se rovnoměrným způsobem skládá z hodnocení výkonnosti a efektivnosti týmu a odborné obhajoby. Kritéria hodnocení výkonnosti a efektivnost týmu jsou jsou týmová práce; komunikace; vedení; fungování atp.Kritéria hodnocení odborné obhajoby řešení projektu je orientace v řešení, připravenost; úplnost a rozsah odpovědí; diskuse. Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou pro udělení zápočtu je získání minimálně 30 bodů v průběhu semestru a zároveň hodnocení semestrální práce musí dosahovat alespoň 15 bodů a zároveň řešení případové studie musí být hodnoceno alespoň 10 body. Zkouška obsahuje soubor otevřených a uzavřených otázek, které ověřují praktické porozumění a aplikaci získaných znalostí.Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studijním plánem je postaveno na předložení řešení semestrálního projektu (vč. Obhajoby), řešení případové studie v požadovaném rozsahu a čase. Zkouška obsahuje soubor otevřených a uzavřených otázek, které ověřují praktické porozumění a aplikaci získaných znalostí. Studenti kontaktují vyučujícího alespoň 4 týdny před plánovaným termínem zkoušky předmětu.Zakončení předmětu v distanční formě: Všechny výukové aktivity jsou nahrazeny odpovídající online výukou. Účast studentů je kontrolována řešením vybraných témat, popř. diskusí. Online zkouška obsahuje soubor otevřených a uzavřených otázek, které ověřují praktické porozumění a aplikaci získaných znalostí. Podrobnější specifikace je zveřejněna v e-learningu.Docházka kontrolovaná vyučujícím na každé formě cvičení. Současně probíhá i kontrola dílčího zpracování případové studie v polovině semestru.
Učební cíle
Studijní opory
The study materials are fully available in the e-learning of the course in the form of presentations, links to tutorial videos, case studies or listed literature.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení