Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-BMREAk. rok: 2025/2026
1–2. Úvod do předmětu, specifikace podmínek pro předmět, propojení s předchozími aktivitami a předměty, focus groups.
3. Základy výzkumu, zdroje dat, výzkumné přístupy, metody, nástroje.
4–5. Hodnota a důvod výzkumu.
6–9. Výzkum od stolu, pozorování, rozhovory.
10–11. Experimenty, testování použitelnosti, dotazníková šetření.
12–13. Eye-tracking, produktové analytiky, výzkumná knihovna, další kroky.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Požadovány jsou základní znalosti a dovednosti z předmětů Matematika (Mathematics), Rozvoj podnikatelského nápadu (Business Idea Development) a Marketing (Marketing).
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Pro získání zápočtu studenti v týmech vypracují společně definované výzkumné projekty. Zkouška je založena na obhajobě výzkumu provedeného na základě zadání.
Učební cíle
Cílem předmětu je zvládnutí základní problematiky výzkumu trhu. Student bude seznámen s výzkumnými metodami sběru primárních i sekundárních dat a jejich využití v rámci rozvoje podnikání. Student by po absolvování předmětu měl být schopne zvládnout na základě postupných kroků naplánovat a připravit výzkum, provést výzkum včetně jeho vyhodnocení a vyvození závěrů pro rozvoj podnikání.
Znalosti – student je seznámen s různými druhy výzkumu, tvorbou výzkumných otázek, technikami výzkumu, sestavením plánu výzkumu, metodami sběru primárních dat, použitím metod k vyhodnocení primárních dat, analýzami kvalitativních a kvantitativních dat.
Dovednosti – student je schopen sestavit plán výzkumu, provést sběr primární dat, analyzovat a vyhodnotit je s ohledem na účel výzkumu.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Cvičení