Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-KobPAk. rok: 2025/2026
Předmět poskytuje přehled o činnostech obchodování. Seznamuje studenty s jeho základními operacemi - nákupem a prodejem, přepravou, udržováním zásob, výzkumem a ovlivňováním trhu a poskytováním obchodních služeb. Vymezuje pojem obchodní kategorie a její význam pro realizaci obchodních činností. Vysvětluje základní formy obchodu, význam maloobchodu, funkce maloobchodu, výkon maloobchodu, životní cyklus maloobchodu, hypotéza maloobchodního okruhu, stádium životního cyklu maloobchodních jednotek, druhy maloobchodníků, význam velkoobchodu, funkce velkoobchodu, a soubor podmínek, ve kterých se obchodování realizuje.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Při hodnocení předmětu je důraz kladený na systematickou, průběžnou práci studentů. Výsledné hodnocení je klasifikováno dle stupnice ECTS a bude závislé nejen na výsledcích písemného prověření znalostí, ale také na aktivní práci na zadaných úkolech a kontrolované účasti studentů na vybraných přednáškách. Cílem hodnocení je prověřit znalosti, schopnosti a dovednosti studentů formou zápočtu a písemné zkoušky. Pro získání zápočtu je podmínkou zpracování týmového semestrálního projektu. Výsledné hodnocení předmětu tvoří průměr bodů z cvičení a písemné zkoušky.
Požadavky na ukončení předmětu (procentní váha)
Zápočet (33,3 %):- Semestrální týmový projekt a aktivity spojené s ním 30,6 %- Přednášky (včetně přednášek odborníků z praxe) 2,7 %Zkouška (písemná) (66,7 %)
Je plně v kompetenci učitele. Aktivní účast ve výuce a průběžná kontrola vědomostí ve výuce.
Individuální studijní plán
Požadavky na ukončení předmětu (procentní váha)- Je třeba domluvit si na začátku semestru s cvičícím téma a termíny.
Individuál prijekt se bude zabývat anlýzou a návrhy o blasti obchodní činnosti konkrétní obchodní jednotky. Její vhodnost si studenti nechají schválit vyučujícím. Projekt musí obsahovat následující části: charakteristika OJ, vymezení cílové skupiny zákazníků, lokalizaci OJ, konkurence v dané lokalitě, členění prodejního prostoru, prodejní personál, doporučení na zlepšení.
Rozsah projektu - 12 - 17 stran
Zápočet (33,3 %):- Návrhový list projektu (2,7%)- Semestrální projekt (30,6%)
Zkouška (písemná) (66,7 %)
Učební cíle
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení