Detail předmětu
Service Management
FP-BSMAEAk. rok: 2025/2026
Služby se stávají hnacím motorem vyspělých ekonomik světa. Předmět Management služeb se zaměřuje na problematiku společností působících v sektoru služeb. Předmět bude využívat případové studie z různých oblastí, jako např. maloobochod, zdravotnictví, finanční služby či služby poskytované na internetu. Případové studie budou doplněny o přednášky, odborné články, přednášky s odborníky z praxe a exkurze.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Kontrola výuky bude probíhat formou hodnocení aktivit během semestru a hodnocením studentů při vypracování a prezentaci semestrálního projektu (individuální a týmový) a následné zkoušky.
Učební cíle
Tento předmět bude rozvíjet znalosti potřebné pro pochopení významu služeb v dnešní společnosti, tak i v řízení samotných podniků, kde jsou služby vnímány jako hlavní podnikatelská činnost (jako např. banky, hotely, nemocnice), tak i tam, kde jsou služby poskytovány jako doplněk nabídky hmotných produktů.
Základní literatura
Wilson, A., Zeithaml, V. A., Bitner, M. J., & Gremler, D. D. (2012). Services marketing: Integrating customer focus across the firm (No. 2nd Eu). McGraw Hill. (EN)
Doporučená literatura
Fischer, T., Gebauer, H., & Fleisch, E. (2012). Service business development: strategies for value creation in manufacturing firms. Cambridge University Press. (EN)
Lay, G. (Ed.). (2014). Servitization in Industry. Springer. (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Elektronické učební texty
IGA Service Management.docx 10.6 MB
IGA Service Management.docx 10.6 MB