Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-smaPAk. rok: 2025/2026
Strategické řízení firmy v tržním - konkurenčním prostředí lze označit za životně důležitý aspekt potenciálního úspěchu firmy. Rozhodnutí o strategii firmy, má-li zvolená strategie přivést firmu k požadovanému cíli, musí vycházet z důkladné strategické analýzy. Teprve na jejím základě lze generovat možná řešení, vybrat a implementovat optimální variantu. V rámci procesu strategické řízení pak management firmy hodnotí faktory jako jsou disponibilní zdroje, poslání a cíle a externí a interní prostředí firmy. Takto pojímaná a vytvořená strategie, se může stát solidním základem konkurenceschopnosti firmy.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Detailní souhrn podmínek a instrukcí je uveden také v e-learningu - "Course Booklet"
Pro absolvování předmětu je rozhodující počet bodů získaných ze cvičení a v rámci zkoušky. Body se sčítají a výsledná klasifikace se odvíjí od celkového počtu získaných bodů (zpracování dílčích úkolů a zkouška) a je v souladu s ECTS. Body z jednotlivých částí mají v rámci finálního hodnocení stejnou váhu.
Hodnocení cvičení
Zpracování 3 dílčích úkolů zpracovaných rámci týmové práce – maximálně 15 bodů za úkol, tj. až 45 bodů za zpracování dílčích úkolů – informace o termínech, obsahu a způsobu hodnocení viz dále.
Zkouška a její hodnocení
Zkouška probíhá formou obhajoby strategického projektu, který se zpracovává v týmech. Projekt se zpracovává zpravidla ve stejném týmů jako dílčí úkoly na cvičení. Pokud se rozhodnete zpracovat projekt v jiném týmu, je třeba toto dohodnout s přednášejícím. Projekt zpracováváte pro firmu, pro kterou řešíte jednotlivé dílčí úkoly. Při zkoušce je možné pracovat s následujícími podklady:
Zkouška probíhá formou týmové diskuse zaměřené na zpracovaný týmový projekt. V rámci obhajoby studenti musí prokázat znalost projektu a řešeného problému a znalost odpovídající teorie. Opravné termíny zkoušek se řídí studijním a zkušebním řádem.
Průběh zkoušky
Studenti s individuálním studijním plánem
Studenti s ISP musí zpracovat tři dílčí úkoly, dle podmínek jako prezenční studenti s termínem odevzdání nejpozději do konce 13. týdne semestru a absolvovat závěrečnou zkoušku v rozsahu jako studenti kombinovaného studia. Studenti s ISP tak absolvují ústní zkoušku a s písemnou přípravou:
Studenti s ISP v prezenčním studiu si mohou po dohodě s vyučujícím zvolit i standardní formu zkoušky pro prezenční studium s projektem, který mohou zpracovávat individuálně nebo týmově.
Učební cíle
Cílem kurzu je seznámit studenty s procesem strategického řízení firem v tržním a konkurenčním prostředí. Důraz je kladen na vysvětlení principu analytických metod a možností jejich aplikace a tvorbu strategie a její realizace.Studenti budou seznámeni s procesem strategického řízení ve firmě a principy strategického myšlení. Budou seznámeni s analytickými postupy pro strategickou analýzu interních i externích faktorů. Naučí se postupu pro formulaci strategií založeném na hierarchické struktuře strategií - corporate, business, a funkční strategie. Naučí se jak postupovat při výběru, realizaci a hodnocení strategie.
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení
Řešení případových studiíPrezentace projektů