Detail předmětu
Marketing a management
FAST-NVB034Ak. rok: 2025/2026
Marketing jako podnikatelská filozofie, strategický marketing, analýza trhu, okolí konkurence, SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení, stanovení cílů podniku, marketingový mix, výrobková politika, distribuční politika, komunikační politika. Principy vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)
Vstupní znalosti
Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Učební cíle
Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.
Základní literatura
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (EN)
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595. (CS)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (EN)
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595. (CS)
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program NPC-SIM magisterský navazující 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
- 1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
- 2. Marketingové plánování.
- 3. Marketingový výzkum.
- 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
- 5. Marketing ve veřejném sektoru.
- 6. Metody marketingové komunikace.
- 7. Distribuční procesy.
- 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
- 9. Marketingové strategie.
- 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.
Cvičení
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
- 1. Marketing a jeho role v rozvoji podniku.
- 2. Marketingové plánování.
- 3. Marketingový výzkum.
- 4. Trhy organizací a nákupní chování organizací.
- 5. Marketing ve veřejném sektoru.
- 6. Metody marketingové komunikace.
- 7. Distribuční procesy.
- 8. Marketingové analýzy ve stavebnictví.
- 9. Marketingové strategie.
- 10. Méně známá "P" z marketingového mixu.