Detail předmětu
Marketing
FAST-NVB064Ak. rok: 2025/2026
Marketing jako podnikatelská filozofie. Strategický marketing. Analýza trhu, okolí konkurence. SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení. Stanovení cílů podniku. Typové varianty marketingových strategií. Význam trhu. Marketingový mix. Výrobková politika. Distribuční politika. Komunikační politika.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)
Vstupní znalosti
Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Učební cíle
Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě
Znalost v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě.
Znalost v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě.
Základní literatura
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 9788027113842.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024726908.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (EN)
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595.
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 9788024726908.
Kotler On Marketing. Dotisk. Simon and Schuster, 2012. ISBN 9781471109560. (EN)
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 9788024713595.
MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Aktualizované 4. vydání. Prostějov: Computer Media, 2018. ISBN 9788074023590.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024720494.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program NPC-GK magisterský navazující 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
- 1. Úvod do marketingu.
- 2. Základní pojmy a principy.
- 3. SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití.
- 4. Marketingový mix, strategické rozhodovací procesy v podniku.
- 5. Specifikace marketingu pro stavebnictví.
- 6. Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi.
- 7. Marketingový výzkum – metody a postupy.
- 8. Marketingově řízené firmy – východiska a zásady.
- 9. Marketingový audit stavební firmy.
- 10. Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví.