Detail předmětu

Výpočetní technika v architektuře

FA-DA6Ak. rok: 2009/2010

Cílem předmětu je získat nové poznatky z počítačové grafiky. V rámci předmětu si studenti doplní znalosti v oblasti moderního technického a zejména programového vybavení počítačů. Důraz je kladen na moderní formáty dat, vhodných pro ukládání architektonických prezentací (Rich Media a pod.). Podrobně jsou seznámeni se zpracováním barev na počítačích a s významem technologií pro správu barev.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Student si prohloubí teoretické znalosti z počítačové grafiky.

Prerekvizity

Student má široké znalosti z počítačové grafiky a informačních technologií.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

zkouška - zpracování seminární práce, její obhajoba.

Učební cíle

Cílem předmětu je získat nové poznatky z počítačové grafiky.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Odevzdání seminární práce v požadovaném termínu, kvalitě a rozsahu.

Základní literatura

Žára,J.,Beneš,B.,Sochor,J.,Felkel,P.: Moderní počítačová grafika, ComputerPress 2004, ISBN 80-251-0454-0 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB doktorský

    obor ARCH , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

  • Program ARCHURB doktorský

    obor ARCH , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Informační technologie v architektuře, počítačová podpora při architektonickém navrhování, technické prostředky pro počítačovou grafiku
Moderní systémy CAAD, přehled užívaných systémů, výhody nevýhody, využití.
Kompozice a koncepce při tvorbě 3D scény
NURBS modelování – teorie, příklady konkrétních realizací, přehled využití v CAD, konverze na jiné reprezentace
Procedurální modelování
Fraktální geometrie, základy teorie, příklady použití při modelování arch. objektů
Barva v počítači. Správa barev CMS. Digitální fotografie
Světlo v architektuře – vliv světla na architektonický prostor, požadavky na osvětlení a oslunění, počítačové nástroje pro práci se světlem v architektuře, srovnání, příklady
Fyzické a virtuální stavění
Radiosita, kompozice scény, metoda a její využití v architektuře, příklady
Raytrace, kompozice scény, metoda a její využití v architektuře, příklady