Detail předmětu

Ateliér M6

FA-8M6Ak. rok: 2009/2010

Atelierová tvorba je hlavním a nosným prostředkem výuky architektury. Je založena na metodě learning by doing; tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Je vedena dialogem pedagoga a studenta nad rozpracovaným projektem. Tématicky odpovídají náplni jednoho z pěti modulů. (M1-Architektura města, M2-Veřejné stavby, M3-Architektura technické civilizace, M4-Architektonická tvorba v historickém prostředí, M5-postindustriální město). Modulové téma je vypisováno aktuelně na každý akademický rok. Je uvedeno ve studijním programu

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

16

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Student prokáže schopnost prakticky používat získané znalosti, které jsou potřebné při navrhování staveb.

Prerekvizity

Atelierová tvorba využívá poznatků předcházejícího bakalářského studia a zkušeností z praxe.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Odevzdání projektu v předem stanoveném rozsahu.

Osnovy výuky

projekty a ateliérová tvorba
Semestr je rozdělen do časových úseků vymezených konání kritických diskusí nad rozpracovaným projektem, kterých se účastní kromě všech studentů a učitelů i pozvaní specialisté.

Učební cíle

Ateliérový projekt má prokázat schopnost studenta prakticky aplikovat znalosti a dovednosti získané v rámci studia.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Povinná účast na kritických diskusích a dodržení předem stanoveného termínu odevzdání projektu.

Základní literatura

související normy, předpisy a vyhlášky

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB magisterský navazující

    obor ARCH , 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

192 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Semestr je časově rozdělen do tří částí vymezených konáním kritických diskusí nad rozpracovaným a v závěrečné fázi hotovým projektem. Kritik se účastní všichni studenti a učitelé atelieru a jejich podstata je dvojí: jednak kontrola plnění předem stanovených úkolů k jistému termínu, jednak výměna názorů na způsob řešení zadaného tématu v širším kolektivu a z ní vyplývající korekce postupu práce. Kritiky jsou pedagogy atelieru bodově hodnoceny a mají zásadní vliv na výslednou klasifikaci.
Diplomová práce se pak samostatným zadáním váže na předchozí práci. Tento průběh práce je rámcový a učitelé (prof., doc. a externí učitelé) mohou zadání i postup práce přizpůsobit potřebám řešeného úkolu a svým pedagogickým představám.