Detail předmětu
Teorie drážního spodku
FAST-DN62Ak. rok: 2009/2010
• Formou seminářů jsou studenti seznamování s teorií statického a dynamického návrhu a posouzení železničního spodku. Důraz je kladen na problematiku zvyšování rychlostí a nápravových hmotností na stávajících tratích.
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Ústav železničních konstrukcí a staveb (ZEL)
Prerekvizity
• Stavební mechanika, nelineární mechanika, dynamika stavebních konstrukcí, numerická matematika, fyzika.
• Mechanika zemin, stabilita svahů, zemní tlaky, zhutňování zemin, zlepšování vlastností zemin, stabilizace zemin.
• Konstrukce železničního spodku, geometrické parametry koleje, projektování železničních tratí a stanic.
• Mechanika zemin, stabilita svahů, zemní tlaky, zhutňování zemin, zlepšování vlastností zemin, stabilizace zemin.
• Konstrukce železničního spodku, geometrické parametry koleje, projektování železničních tratí a stanic.
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínky pro úspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Osnovy výuky
1.-3. Úvod a příprava studované literatury.
4.-10. Semináře na zadané téma.
11.-13. Zpracování seminární práce se zadanou tématikou.
4.-10. Semináře na zadané téma.
11.-13. Zpracování seminární práce se zadanou tématikou.
Učební cíle
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studenta v oblasti teorie železničního spodku se zaměřením na téma disertační práce.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program D-P-C-SI (N) doktorský
obor KDS , 1 ročník, letní semestr, volitelný
- Program D-K-C-SI (N) doktorský
obor KDS , 1 ročník, letní semestr, volitelný