Detail předmětu

Teorie drážního spodku

FAST-DN62Ak. rok: 2009/2010

• Formou seminářů jsou studenti seznamování s teorií statického a dynamického návrhu a posouzení železničního spodku. Důraz je kladen na problematiku zvyšování rychlostí a nápravových hmotností na stávajících tratích.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

0

Zajišťuje ústav

Ústav železničních konstrukcí a staveb (ZEL)

Prerekvizity

• Stavební mechanika, nelineární mechanika, dynamika stavebních konstrukcí, numerická matematika, fyzika.
• Mechanika zemin, stabilita svahů, zemní tlaky, zhutňování zemin, zlepšování vlastností zemin, stabilizace zemin.
• Konstrukce železničního spodku, geometrické parametry koleje, projektování železničních tratí a stanic.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky pro úspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Osnovy výuky

1.-3. Úvod a příprava studované literatury.
4.-10. Semináře na zadané téma.
11.-13. Zpracování seminární práce se zadanou tématikou.

Učební cíle

Cílem předmětu je prohloubit znalosti studenta v oblasti teorie železničního spodku se zaměřením na téma disertační práce.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program D-P-C-SI (N) doktorský

    obor KDS , 1. ročník, letní semestr, volitelný

  • Program D-K-C-SI (N) doktorský

    obor KDS , 1. ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., povinnost neuvedena

Vyučující / Lektor