Detail předmětu
Inženýrská pedagogika a didaktika
FEKT-XIPDAk. rok: 2010/2011
IPD se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Dějiny pedagogických systémů
3. Výchova a její formální zakotvení
4. Činitelé výuky
5. Teoretické základy vyučování
6. Projektování, realizace a evaluace výuky
7. Stres ve škole
Učební cíle
jejich aplikace do výchovně vzdělávacího procesu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Petty, G.: Moderní vyučování, Portál, Praha, 1996
Průcha, J.: Moderní pedagogika, Portál, Praha, 2002
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-B bakalářský
obor B-TLI , 2 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový
obor B-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový
obor B-SEE , 2 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový
obor B-MET , 2 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový
obor B-AMT , 3 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový - Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový
- Program BTBIO-A bakalářský
obor A-BTB , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor A-BTB , 3 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe