Detail předmětu
Počítačová animace a vizualizace
FEKT-BPAVAk. rok: 2010/2011
Digitální zpracování obrazu (vektorová grafika, bitmapy, grafické formáty).
Třídimenzionální grafika, parametrické modelování, optimalizace návrhu.
Multimediální vizualizace, animace a prezentace(3D Studio MAX)
Počítačová vizualizace a animace elektrických strojů a přístrojů v 3D grafice.
Praktické využití animačních technik při modelování spínacího oblouku ve VN vypínačích.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Projekty - 60 bodů
Osnovy výuky
2. Zpracování bitových map a digitálních fotografií
3. Principy práce při modelování, geometrické entity, Booleovské operace s 3D objekty
4. Objemové a plošné modelování, parametrické aplikace
5. Programy pro vizualizaci - prezentace 3D modelu
6. Programy pro animaci
7. Fotorealistické zpracování modelu
8. Digitální video - formáty, střih a úprava
9. Počítačová typografie
10. Photoshop
11. Ansys
12. Samostatná práce
13. Zápočet
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
:3D Studio-Reference Manual,Autodesk, Inc
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova
Základy kreslení ve vektorové grafice
Zpracování bitových map a digitálních fotografií
Principy práce při modelování, geometrické entity, Booleovské operace s 3D objekty
Objemové a plošné modelování, parametrické aplikace
Programy pro vizualizaci - prezentace 3D modelu
Programy pro animaci
Fotorealistické zpracování modelu
Digitální video - formáty, střih a úprava
Počítačová animace elektrického oblouku ve VN vypínači
Praktické využití znalostí pro oblast elektrických strojů a přístrojů
Samostatná práce
Zápočet