Detail předmětu

Engineering Pedagogy and Didactics

FEKT-CIPDAk. rok: 2010/2011

IPD se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi
návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických
obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou
specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným
předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura
přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.

Jazyk výuky

angličtina

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Získání pedagogické způsobilosti pro výuku technických předmětů.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

5 kreditového hodnocení předmětu bude posluchačům započteno až po absolvování základní skupiny předmětu DPS (doplňujícího pedag. studia), což jsou BPSO, BKPT, BLAD, BPEP.

Učební cíle

Zavádění různých vyučovacích metod s nejdůležitějšími způsoby
jejich aplikace do výchovně vzdělávacího procesu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Melezinek, A.: Inženýrská pedagogika, ČVUT Praha, 1994

Doporučená literatura

Kalhous, Z., Obst, O. a kol.: Školní didaktika. Portál. Praha 2002
Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Portál, Praha 2000

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EEKR-BC bakalářský

    obor BC-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BC-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BC-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BC-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BC-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod do studia
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe