Detail předmětu
Engineering Pedagogy and Didactics
FEKT-CIPDAk. rok: 2010/2011
IPD se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi
návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických
obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou
specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným
předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura
přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
jejich aplikace do výchovně vzdělávacího procesu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Portál, Praha 2000
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-BC bakalářský
obor BC-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BC-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BC-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BC-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BC-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe