Detail předmětu
Preparatory Course for CFC.
FEKT-CJA1Ak. rok: 2010/2011
Kurs pro velmi pokročilé studenty připravující k mezinárodní zkoušce Cambridge First Certificate a ke všeobecné státní zkoušce z jazyka. Zaměřený na obecnou angličtinu, reálie Velké Británie a USA, poslech audio i video originálních materiálů, konverzaci a psaní esejí, korespondenci apod. Studenti získávají kreditové ohodnocení za úspěšně složenou zkoušku, kterou je možno vykonat po získání zápočtů za zimní i letní semestr,anebo po složení mezinárodní zkoušky FCE na Britské radě (případně za státní všeobecnou zkoušku z angličtiny ). Pozn.: Kurz trvá dva semestry, zahrnuje 4 hodiny výuky týdně.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
semestrálních testů.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Robert O Neill: Success at First Cambridge Certificate, , 0
Robert O´Neill: New Success at First Cambridge Certificate, Oxford University Press, 1997
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-BC bakalářský
obor BC-AMT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor BC-SEE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor BC-MET , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor BC-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor BC-TLI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
Typ (způsob) výuky
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor
Osnova
Lekce2: 'travel,journey,voyage or trip'?; 'may, should,must and will'; spojení podstatných jmen a sloves se slovesy 'give and take'; neformální dopis 1
Lekce3: frázová slovesa; tvoření slov (přídavná jména a příslovce); vyjádření žádosti; formální dopis
Lekce1/2/3: opakování
:Lekce4: malá slova s velkým významem:'few,little' atd.;frázová slovesa s 'take,look and run'; přehled slovesných tvarů
Lekce5: způsob vyjadřování žádosti; frázová slovesa; jazyk užívaný při psaní zpráv
Lekce6: přací věty; popisování filmů; složená slova; vyjadřování stížnosti
Lekce4/5/6: opakování
Lekce7: podmínkové věty; 'fault,mistake,error,defect,blame'; 'still,yet or already'?; vyjadřování názoru
Lekce8: tři typy minulých dějů; 'so or such'?; 'ache or pain'?; 'used to do or be used to doing'?; pořadí přídavných jmen
Lekce9: 'although and despite'; frázová slovesa; 'let or make'?; přídavná jména pro popis charakterových vlastností; psaní článku 1
Lekce/8/9: opakování
Lekce10: srovnávání; vyjádření pocitů; frázová slovesa; neformální dopis 2
Lekce11: struktura otázek; gerundium nebo infinitiv; infinitiv s 'to' nebo bez 'to'; slovesné časy užívané při vyprávění příběhu
Lekce12: 'have something done'; 'lie or lay'?; vazba podstatných jmen se slovesy 'make and do'; psaní žádosti
Lekce10/11/12: opakování
Lekce13: vynechávání vztažných zájmen; slova s různými významy; frázová slovesa; trpný rod; tvoření slov opačného významu za použití předpon
Lekce14:'should have, must have or might have'?; vyřizování korespondence; jak získat informace
Lekce15: 'suggest doing or suggest that...should do'; 'cost,value,expense,price or worth'; předkládání výsledků/psaní zpráv; další způsoby vyjádření budoucnosti; čtyři typy infinitivu
Lekce13/14/15: opakování
Lekce16: mluvení o pocitech a skutečnostech; slova podobného významu; dobré a špatné rady
Lekce17: 'could or managed to'?; dva významy slovesa 'must';různé názory - diskuse; modální slovesa
Lekce18: 'in case and if'; frázová slovesa s 'make'; 'if or whether'?; 'had better/had better not'; vyjadřování informací
Lekce19:'between or among'?; předpony; užívání spojovacích a časových výrazů při vyprávění (psaní)
Lekce20: přehled frázových sloves; popis místa
16/17/18/19/20: souhrnné opakování