Detail předmětu

Russian Pre-Intermediate

FEKT-CJR2Ak. rok: 2010/2011

Tento kurz navazuje na kurz JR1, případně je určen pro mírně pokročilé studenty,a opakuje učivo v těsné souvislosti s uváděním a procvičováním nových jazykových jevů a s rozvíjením dovedností poslechu, čtení, ústního a písemného projevu - to vše spolu s všestranným zvyšováním náročnosti.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Zvyšování rozsahu,samostatnosti,souvislosti a plynulosti ústního a písemného projevu. Schopnost vyjadřování osobních názorů a postojů v diskusi a při řešení problémů. Schopnosti volného překladu a elementárního tlumočení. Čtení s porozuměním a následná prezentace v odborném jazyce.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na základní úrovni.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Zkouška

Osnovy výuky

21.-28.lekce-setkání po časovém odstupu,rozhovory,opakování
Dotazy a odpovědi, činnost o prázdninách;čtení s porozuměním,skloňování podstatných jmen
Rozhovory na všeobecná probraná temata;časování sloves
Vzhled a popis osoby;sloveso obléci si, čtení s porozuměním, rozhovory
Vyplňování dotazníku;skloňování přídavných jmen,čtení s porozuměním-literární text
Oblékání,konkurs;vyjadřování data.P ráce s technickým textem
Osobní vlastnosti,přídavná jména,zájmena jaký, který
Vyjádření příčiny,vlastního názoru, slovesné vazby odlišné od češtiny
Vzájemnost, nutnost, možnost, omluva, čtení a poslech s porozuměním
Cestování;datum a vyjadřování času,poslech s porozuměním,rozhovory
Počasí v různých ročních obdobích, přídavná jména, čtení a poslech s porozuměním.Práce s technickým textem
Zvyky v různých ročních obdobích, čtení a poslech s porozuměním, opakování
Semestrální test
29.-35. lekce- cestování vlakem, zeměpisné a časové údaje, 3.stupeň přídavných jmen
Životní prostředí, sloveso dávat, čtení s porozuměním. Práce s technickým textem
Ochrana životního prostředí, číslovky 100-1000-1 000 000, měkké vzory podstatných jmen
Ubytování, hotel, vyjadřování nutnosti, čtení a poslech s porozuměním, rozhovory
Cestování letadlem, podmiňovací způsob, slovesa a slovesné vazby;čtení s porozuměním. Práce s technickým textem
Uvítání hosta, psaní telegramu, čtení literárního textu s porozuměním, poslech, rozhovory
Jídlo a pití, rozkazovací způsob, poslech s porozuměním
Nakupování potravin, jídelní zvyklosti, účelové věty, čtení a poslech s porozuměním
Stolování,č tení a poslech s porozuměním, rozhovory. Práce s technickým textem
Životní styl, slovesné vazby odlišné od češtiny, neurčitá zájmena a příslovce
Péče o zdraví, 2.stupeň přídavných jmen a příslovcí, čtení a poslech s porozuměním, rozhovory
Ukazovací zájmena, čtení s porozuměním, technický text. Souhrnné opakování
Semestrální test

Učební cíle

Rozvíjení komunikativní kompetence založené na nácviku poslechu a čtení s porozuměním. Zvyšování úrovně samostatného ústního a písemného projevu. Základní zásady odborného jazyka.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

V.Nekolová,I.Camutaliová,A.Vasiljeva-Lešková:Ruština/nejen/pro samouky.Leda,Praha 2002.

Doporučená literatura

Ruská gramatika v kostce.M.Balcar.Leda Praha,1999.
Ruská konverzace.D.Brčáková,V.Mistrová,N.Arapova.Leda,Praha 2000.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EEKR-BC bakalářský

    obor BC-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-AMT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-SEE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-MET , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-TLI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

21.-28.lekce-setkání po časovém odstupu,rozhovory,opakování
Dotazy a odpovědi, činnost o prázdninách;čtení s porozuměním,skloňování podstatných jmen
Rozhovory na všeobecná probraná temata;časování sloves
Vzhled a popis osoby;sloveso obléci si, čtení s porozuměním, rozhovory
Vyplňování dotazníku;skloňování přídavných jmen,čtení s porozuměním-literární text
Oblékání,konkurs;vyjadřování data.P ráce s technickým textem
Osobní vlastnosti,přídavná jména,zájmena jaký, který
Vyjádření příčiny,vlastního názoru, slovesné vazby odlišné od češtiny
Vzájemnost, nutnost, možnost, omluva, čtení a poslech s porozuměním
Cestování;datum a vyjadřování času,poslech s porozuměním,rozhovory
Počasí v různých ročních obdobích, přídavná jména, čtení a poslech s porozuměním.Práce s technickým textem
Zvyky v různých ročních obdobích, čtení a poslech s porozuměním, opakování
Semestrální test
29.-35. lekce- cestování vlakem, zeměpisné a časové údaje, 3.stupeň přídavných jmen
Životní prostředí, sloveso dávat, čtení s porozuměním. Práce s technickým textem
Ochrana životního prostředí, číslovky 100-1000-1 000 000, měkké vzory podstatných jmen
Ubytování, hotel, vyjadřování nutnosti, čtení a poslech s porozuměním, rozhovory
Cestování letadlem, podmiňovací způsob, slovesa a slovesné vazby;čtení s porozuměním. Práce s technickým textem
Uvítání hosta, psaní telegramu, čtení literárního textu s porozuměním, poslech, rozhovory
Jídlo a pití, rozkazovací způsob, poslech s porozuměním
Nakupování potravin, jídelní zvyklosti, účelové věty, čtení a poslech s porozuměním
Stolování,č tení a poslech s porozuměním, rozhovory. Práce s technickým textem
Životní styl, slovesné vazby odlišné od češtiny, neurčitá zájmena a příslovce
Péče o zdraví, 2.stupeň přídavných jmen a příslovcí, čtení a poslech s porozuměním, rozhovory
Ukazovací zájmena, čtení s porozuměním, technický text. Souhrnné opakování
Semestrální test