Detail předmětu

Computational Vizualization and Animation

FEKT-CPAVAk. rok: 2010/2011

Digitální zpracování obrazu (vektorová grafika, bitmapy, grafické formáty).
Třídimenzionální grafika, parametrické modelování, optimalizace návrhu.
Multimediální vizualizace, animace a prezentace(3D Studio MAX)
Počítačová vizualizace a animace elektrických strojů a přístrojů v 3D grafice.
Praktické využití animačních technik při modelování spínacího oblouku ve VN vypínačích.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Výsledky učení předmětu

Znalost dostupných grafických a animačních aplikací pro praktické využití v projektech zaměřených na elektrotechniku.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Test - 40 bodů
Projekty - 60 bodů

Osnovy výuky

1. Úvod - Základy kreslení ve vektorové grafice
2. Zpracování bitových map a digitálních fotografií
3. Principy práce při modelování, geometrické entity, Booleovské operace s 3D objekty
4. Objemové a plošné modelování, parametrické aplikace
5. Programy pro vizualizaci - prezentace 3D modelu
6. Programy pro animaci
7. Fotorealistické zpracování modelu
8. Digitální video - formáty, střih a úprava
9. Počítačová typografie
10. Photoshop
11. Ansys
12. Samostatná práce

Učební cíle

Prohloubení dosavadních a získání dalších znalostí studentů o možnostech počítačového modelování, animace a vizualizace.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

:AutoCAD -Reference Manual,Autodesk, Inc
:3D Studio-Reference Manual,Autodesk, Inc

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EEKR-BC bakalářský

    obor BC-SEE , 3 ročník, letní semestr, volitelný oborový

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení na počítači

65 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod
Základy kreslení ve vektorové grafice
Zpracování bitových map a digitálních fotografií
Principy práce při modelování, geometrické entity, Booleovské operace s 3D objekty
Objemové a plošné modelování, parametrické aplikace
Programy pro vizualizaci - prezentace 3D modelu
Programy pro animaci
Fotorealistické zpracování modelu
Digitální video - formáty, střih a úprava
Počítačová animace elektrického oblouku ve VN vypínači
Praktické využití znalostí pro oblast elektrických strojů a přístrojů
Samostatná práce
Zápočet