Detail předmětu
Inženýrská pedagogika a didaktika
FEKT-KIPDAk. rok: 2010/2011
IPD se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi
návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických
obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou
specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným
předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura
přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
jejich aplikace do výchovně vzdělávacího procesu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Portál, Praha 2000
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-BK bakalářský
obor BK-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BK-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BK-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BK-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
obor BK-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový - Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe