Detail předmětu

Inženýrská pedagogika a didaktika

FEKT-KIPDAk. rok: 2010/2011

IPD se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi
návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických
obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou
specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným
předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura
přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Získání pedagogické způsobilosti pro výuku technických předmětů.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky pro úspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Učební cíle

Zavádění různých vyučovacích metod s nejdůležitějšími způsoby
jejich aplikace do výchovně vzdělávacího procesu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Melezinek, A.: Inženýrská pedagogika, ČVUT Praha, 1994

Doporučená literatura

Kalhous, Z., Obst, O. a kol.: Školní didaktika. Portál. Praha 2002
Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Portál, Praha 2000

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EEKR-BK bakalářský

    obor BK-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BK-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BK-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BK-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový
    obor BK-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový

  • Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)

    obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný mimooborový

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod do studia
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe