Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FEKT-MGMPAk. rok: 2010/2011
Organizace obrazové paměti. Barevné modely a prostory. Správa barev. Základní principy a algoritmy 2D/3D grafiky. Mapování a komprese textur, pixelové interpolace. Kvantování. Predikční kódování. Kosinová a waveletová transformace. Kompenzace pohybu a hybridní kódování. Podpásmové kódování a vektorové kvantování. Huffmanovo kódování. Kódování délkou sledů. LZ77, 78. JPEG, JPEG2000. Standardy pro kódování zvuku a videa s redukcí dat, ITU-T H.261, H.263, H.264, MPEG-1, 2, 4. Multimediální procesory, procesory pro všeobecné použití. Multimediální rozšiřování instrukčního souboru, technologie SIMD (MMX, SSE, 3DNow!, Altivec). Architektury moderních GPU, vertex a pixel shadery, technologie DirectX, GPGPU, CUDA. Paralelizace.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor M-TIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný oborový
obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný oborový
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení na počítači