Detail předmětu
Angličtina konverzace
FEKT-XJA3Ak. rok: 2010/2011
Obsahem hodin bude konverzace na následující témata:
NOBODY NEEDS A GUN
Diskuse o masakrech ve školách. Proč lidé nosí zbraně? Použili byste někdy zbraň? Kdy?
Práce s krátkým článkem na téma masakru ve škole, slovní zásobou z okruhu zločinů a zbraní.
CAR - A DANGEROUS WEAPON?
Ustupujeme my autům, nebo auta ustupují nám? Které státy vyrábějí nejlepší auta? Je auto prodloužením naší osobnosti?
SPACE EXPLORATION - LIVING ON MARS FOREVER?
Je vše ve vesmíru dokonalé? Je vesmírný výzkum důležitý? Je kolonizace vesmíru pro nás nezbytná?
COMPUTERS - FOR BETTER OF FOR WORSE?
Jak změnily počítače (internet) svět? Ve kterých oblastech života je pro nás počítač nezbytný? Dává nám počítač větší svobodu?
ADDICTIONS
Diskuse o alkoholu, kouření, drogách, čokoládě, nákupech, fotbalu. Na čem jsme závislí?
Práce s krátkým článkem, slovní zásoba z okruhu závislostí.
ART
Co je umění? Mění umění náš způsob myšlení nebo cítění? Jak by vypadal svět bez umění?
BIG BROTHER IS WATCHING
Záleží nám na svobodě? Cítíme se bezpečněji ve společnosti plné sledovacích zařízení? Respektují rodiče naše soukromí?
IMMIGRATION AND RACISM
Proč jsme rasisti? Dá se vyhladit rasismus? Jaké jsou (ne)výhody imigrace?
TELLING LIES
Diskuse o tom, jak moc jsme upřímní, jak říkat pravdu a za jakých okolností ji ukrýt.
Práce s krátkým článkem, slovní zásoba a idiomatická spojení z okruhu "lží a podvádění".
DEATH PENALTY
Trest smrti ano či ne? Oko za oko, zub za zub? Je v pořádku trestat mentálně postižené lidi?
NOT MY TYPE
Diskuse o tom, zda kousání nehtů, tenké nohy, nečistá pleť jsou skutečně tím, čemu bychom se měli vyhnout, hledáme-li partnera.
Práce s krátkým článkem, slovní zásoba z okruhu fyzického vzhledu a mezilidských vztahů.
THE SALE OF HUMAN ORGANS
Diskuse o tom, zda bychom dovolili lékařům vyjmout naše orgány a za jakých okolností. A co lidé, kteří prodávají svoje orgány?
Práce s krátkým článkem, slovní zásoba z okruhu medicíny.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
60% zkouška
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BTBIO-A bakalářský
obor A-BTB , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
- Program EEKR-B bakalářský
obor B-TLI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-MET , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor B-AMT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-M magisterský navazující
obor M-SVE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
- Program BTBIO-F magisterský navazující
obor F-BTB , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor F-BTB , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný