Detail předmětu
Němčina pro Evropu
FEKT-XNEUAk. rok: 2010/2011
Kurz je určen pro studenty,kteří zvládli základy německé mluvnice a chtějí dále rozvíjet své jazykové znalosti a dovednosti. Kurz je zaměřen na verbální a písemnou komunikaci,důsledně jsou zohledněny všechny prvky Společného evropského referenčbího rámce.Kromě běžných temat se účastník kurzu naučí psát motivační dopis a životopis,seznámí se s pojmy z oblasti internetu a s tématy hospodářské němčiny.Součástí je i práce s odborným textem,poslech a práce s poslechovým a čteným textem - prezentace individuálních názorů,interpretace psaných a audiovizuálních materiálů,prezentace výsledků svých prací a diskuse k nim.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
zkušenostech.Umět zdůvodnit a vysvětlit.Umět informovat o svých plánech a úmyslech.Umět podat
informaci a získat informaci.Schopnost pracovat s odbornými texty (čtení, porozumění, prezentace).
Prerekvizity
JN2,JN3.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Vysoké školy a university (Hochschulen und Universitaeten)
Studium a praxe v zahraničí (studijní pobyt, ucházení se o studium, práci...)
Interkulturní rozdíly
Tréninková metoda: diskuse, pro a proti debata
Člověk a prostor (Mensch und Raum)
Evropský životní prostor
Česko v rámci EU
Tréninková metoda: vytváření asociogramů, mindmaps
14.-26.lekce
Peníze, finance, měna (Geld, Finanzen, Waehrung)
O penězích, v bance
Reakce na euro
Konvergenční kritéria
Tréninková metoda: využívání obrázků, komentování číselných údajů, přednesení referátu
Budoucí perspektivy a technologie budoucnosti (Zukunftsperspektiven und Zukunftstechnologien)
Informační a komunikační procesy
Obnovitelné zdroje energie
Prognózy a realita
Tréniková metoda: presentace, souhrn textu nebo práce, vytváření protokolu
Učební cíle
přibližně na úroveň B2.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-B bakalářský
obor B-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-TLI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-SEE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-MET , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-AMT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-M magisterský navazující
obor M-SVE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
Typ (způsob) výuky
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor
Osnova
Vysoké školy a university (Hochschulen und Universitaeten)
Studium a praxe v zahraničí (studijní pobyt, ucházení se o studium, práci...)
Interkulturní rozdíly
Tréninková metoda: diskuse, pro a proti debata
Člověk a prostor (Mensch und Raum)
Evropský životní prostor
Česko v rámci EU
Tréninková metoda: vytváření asociogramů, mindmaps
14.-26.lekce
Peníze, finance, měna (Geld, Finanzen, Waehrung)
O penězích, v bance
Reakce na euro
Konvergenční kritéria
Tréninková metoda: využívání obrázků, komentování číselných údajů, přednesení referátu
Budoucí perspektivy a technologie budoucnosti (Zukunftsperspektiven und Zukunftstechnologien)
Informační a komunikační procesy
Obnovitelné zdroje energie
Prognózy a realita
Tréniková metoda: presentace, souhrn textu nebo práce, vytváření protokolu