Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail oboru
FASTZkratka: KDSAk. rok: 2018/2019
Program: Stavební inženýrství
Délka studia: 4 roky
Akreditace od: 25.7.2007Akreditace do: 31.12.2020
Profil
Doktorské studium oboru Konstrukce a dopravní stavby je zaměřeno na vědeckou přípravu, metodiku vědecké práce a na rozvoj poznání v oblasti teorie, konstrukce, spolehlivosti a mechanismu porušování stavebních konstrukcí, a to s výběrem zaměření na mechaniku nosných konstrukcí, konstrukce betonové a zděné, konstrukce kovové, dřevěné a kompozitní, geotechniku, železniční konstrukce a stavby, pozemní komunikace, resp. experimentální techniku a zkušebnictví. Vědecká příprava v tomto oboru je založena na zvládnutí výchozích teoretických disciplín přírodovědného základu a teoretických a vědních disciplín příslušného zaměření. Absolvent doktorského studia je připravován pro uplatnění ve vývojové a výzkumné činnosti v oblasti příslušného zaměření oboru i pro řešení náročných a netradičních problémů progresivních konstrukcí a dopravních staveb. Průběžná aktivní vědecká činnost je rovněž předpokladem možného uplatnění absolventů jako akademických pracovníků vysokých škol.
Garant
prof. Ing. Marcela Karmazínová, CSc.
Vypsaná témata doktorského studijního programu
Předmětem disertační práce je aktualizace vybraných návrhových prvků z norem ČSN 73 6102 a ČSN 73 6110 v návaznosti na revizi těchto norem.
Školitel: Radimský Michal, Ing., Ph.D.
Aplikaci moderních simulačních nástrojů pro modelování pohybu osob a jejich evakuace v prostředí kritické dopravní infrastruktury za účelem optimalizace jejich návrhu a ochrany měkkých cílů. Vývoj nástrojů a metod pro identifikaci a hodnocení měkkých cílů v dopravě s využitím numerických modelů.
Školitel: Apeltauer Tomáš, doc. Mgr., Ph.D.
Cílem práce je analýza dlouhodobého chování betonových konstrukcí (mostů, budovy, nádrží apod.). Upřesňování metod sledování, upřesňování výpočetních postupů, porovnávání naměřených a vypočtených hodnot.
Školitel: Zich Miloš, doc. Ing., Ph.D.
Téma je zaměřeno na teoretickou a experimentální analýzu a efektivní návrh v případě spřažených ocelobetonových prvků a konstrukcí s možností optimálního využití materiálů vyšších pevností - ocelí vyšších jakostí a betonů vyšších tříd, zejména s ohledem na geometrické a materiálové charakteristiky a různé způsoby namáhání.
Školitel: Štrba Michal, Ing., Ph.D.
Cílem práce je vývoj a ověření dodatečně předpjatých nádrží na pohonné hmoty, které zohledňují moderní architektonické, ekologické a bezpečnostní požadavky v rámci možných ekonomických zdrojů.
Cílem studia bude sledování chování typu vzorků při destruktivní či nedestruktivní zkoušce stavebního vzorku. Jedna z nedestruktivní metodou testování, v tomto případě metoda akustické emise je vhodná pro sledování vzniku trhlin u vzorků při jeho zatížení. Ph.D. Student získá znalosti o zkušebních metodách matematické analýze.
Školitel: Pazdera Luboš, prof. Ing., CSc.
Disertační práce je zaměřena na sendvičové GRFP panely s hliníkovým jádrem. Předmětem práce je zejména analýza spojovacích prostředků (vložek), a to pomocí experimentů a numerického modelování.
Školitel: Gratza Roman, Ing., Ph.D.
Téma zahrnuje komplexní analýzu vlivu vnitřní struktury vybraných kompozitů na jejich lomově-mechanické parametry. Při řešení se očekává spojení numerické analýzy chování částicových modelů s aplikací na vybrané jemnozrnné kompozity (například žáruvzdornou keramiku). Předpokládá se úzká spolupráce s Ústavem stavebního zkušebnictví i se soukromým sektorem. Počítá se s podporou školitelů specialistů: 1) doc. Ing. Petr Frantík, Ph.D. a 2) doc. Ing. Pavel Schmid, Ph.D.
Školitel: Keršner Zbyněk, prof. Ing., CSc.
Školitel: Eliáš Jan, prof. Ing., Ph.D.
Problematika zpracování metodiky diagnostických prací stavebně statických průzkumů existujících objektů. Rešerše dostupné odborné literatury a platných norem pro hodnocení, navrhování a dimenzování konstrukcí v aspektu řešeného tématu. Zpracování metodiky diagnostických prací a hodnocení stávající konstrukce za účelem optimalizace statických výpočtů a návrhů zesílení. Posouzení efektivity metodických postupů experimentálních metod vyšetřování a hodnocení existujících konstrukcí.
Školitel: Schmid Pavel, doc. Ing., Ph.D.
Lokalizace výztuže v železobetonových konstrukcích patří ke stěžejním úkolům diagnostiky. V poslední době došlo ve světě k zásadním inovacím v přístrojovém vybavení. Ke zvýšení efektivity metody je však zapotřebí provést výzkum s řadou porovnávacích měření jak na laboratorních modelech, tak i přímo na konstrukcích. Cílem výzkumu je optimalizace metodiky lokalizace výztuže pro zpřesnění statických výpočtů existujících železobetonových konstrukcí.
Školitel: Cikrle Petr, doc. Ing., Ph.D.
Zesilování zděných staveb horizontálním a vertikálním předpínáním kabely v náhradních kanálcích. Vývoj vhodných postupů pro návrh a posouzení. Ověření na modelech a měřením. Stanovení přetvárných charakteristik zdiva pro namáhání rovnoběžně s ložnou spárou.
Školitel: Klusáček Ladislav, doc. Ing., CSc.
Školitel: Salajka Vlastislav, doc. Ing., CSc.
Téma je zaměřeno na experimentální metody stanovení přetvárných vlastností cementových materiálů v průběhu jejich zrání. Cílem je identifikace vnějších a vnitřních vlivů na výsledné hodnoty přetvoření. Experimentálně získaná data budu sloužit jako podklad pro numerickou analýzu prováděnou ve spolupráci s Ústavem stavební mechaniky. Předmětem dílčích hodnocení je posouzení významnosti zkoumaných vlivů při aplikaci materiálů do nosných konstrukcí.
Školitel: Kucharczyková Barbara, doc. Ing., Ph.D.
vyztužování betonových a zděných kcí, vnitřní FRP výztuž, vybrané problémy návrhu vyztužení, varianta předepnutá i nepředepnutá,
Školitel: Štěpánek Petr, prof. RNDr. Ing., CSc., dr. h. c.
Organická i anorganická vlákna z odpadních surovin mohou najít smysluplné uplatnění v konstrukčních vláknobetonech s těženým kamenivem i betonovým recyklátem. Porovnání fyzikálně-mechanických a trvanlivostních charakteristik vláknobetonů bez i při zatížení přispěje k odhadu životnosti a duktilitního chování vláknobetonů různých formulací.
Školitel: Stehlík Michal, doc. Ing., Ph.D.
Mezní stavy nosných ocelových konstrukcí budou studovány s použitím globální citlivostní analýzy. Budou zpracovány analýzy vlivu vstupních náhodných imperfekcí a jejich stochastických interakcí na spolehlivost ocelových konstrukcí. Výsledky citlivostní analýzy rozšíří znalosti o imperfekcích jako náhodných interaktivních veličinách ovlivňujících spolehlivost ocelových konstrukcí.
Školitel: Kala Zdeněk, prof. Ing., Ph.D.
Doktorská disertační práce bude zaměřena na používání vhodných nelineárních materiálových modelů pro analýzu železobetonových případně zděných konstrukcí. Předmětem práce bude především identifikace parametrů různých typů materiálových modelů. Budou zkoumány parametry materiálové modely určených k analýzám rychlých dynamických dějů, např. při zkoumání nárazů vozidel do betonových svodidel
Školitel: Hradil Petr, doc. Ing., Ph.D.
Práce bude zaměřena na ucelený výzkum nelineárního lomového chování kompozitů na bázi alkalicky aktivované matrice. Budou podrobně studovány jejich lomově-mechanické vlastnosti včetně experimentů založených na cyklickém zatěžování. Získané experimentální výsledky budou použity jako vstupní parametry nelineárních lomových modelů simulujících kohezivní povahu šíření porušení kvazikřehkým materiálem použitých pro predikci reálné odezvy těles/konstrukcí.
Školitel: Šimonová Hana, doc. Ing., Ph.D.
Hlavním výstupem bude návrh moderního diagnostického systému pro hodnocení efektivity údržbových prací a pro monitoring dynamických účinků ve výhybce v průběhu životního cyklu. Téma také zahrnuje vytvoření „chytrého“ systému sběru základních dat a sadu příslušných algoritmů, který umožní získávat informace o stavu výhybek a jejich komponent v reálném čase, přenášet a ukládat je k následujícímu použití pro potřeby výrobců, státní správy, projekci, výzkum apod.
Školitel: Smutný Jaroslav, prof. Ing., Dr.
Téma je zaměřeno na hledání vhodných konstrukcí tratí městských drah s ohledem na zvyšování intenzity provozu a snižování negativních vlivů městských drah na okolí dráhy a snižování nákladů na opravné a údržbové práce a s tím související omezování provozu.
Školitel: Plášek Otto, doc. Ing., Ph.D.
Téma je zaměřeno na studium mechanických jevů v konstrukci koleje, zahrnuje statické a dynamické analýzy konstrukce koleje se zaměřením na zvyšování rychlosti, moderní prvky konstrukce koleje a interoperabilitu železniční infrastruktury. Konkrétní témata: - analytické a numerické metody pro analýzy konstrukce koleje v časové a frekvenční oblasti - inetrakce most - kolej - bezstyková kolej v obloucích malého poloměru - výhybky a výhybkové konstrukce nové generace
Teoretická a experimentální analýza skutečného působení ocelobetonových a dřevobetonových konstrukčních prvků a dílců s důrazem na použití pokročilých materiálů, technologií a konstrukčního řešení bude zaměřena zejména na zvýšení jejich spolehlivosti a hospodárnosti.
Školitel: Karmazínová Marcela, prof. Ing., CSc.
Téma doktorské disertace je orientováno na teoretickou a experimentální analýzu odolnosti nosných prvků a dílců ocelových konstrukcí se zřetelem na rozvoj metod navrhování prvků a dílců začleněných do reálného konstrukčního systému.
Školitel: Pilgr Milan, Ing., Ph.D.
Práce rozvíjí problematiku environmentálního navrhování v souladu s ISO 13315, která poskytuje obecný rámec, zásady a požadavky pro provádění environmentálního návrhu betonových konstrukcí na základě metody hodnocení životního cyklu (LCA) nebo jiných vhodných metod.
Školitel: Vymazal Tomáš, doc. Ing., Ph.D.
Téma je zaměřeno na navrhování železničních stanic respektujících aktuální potřeby provozu, včetně zapojení do integrovaných dopravních systémů a zvýšených nároků na bezpečnost, intenzitu provozu a interoperabilitu železničního systému.
Školitel: Svoboda Richard, Ing., Ph.D.
Práce rozvíjí problematiku publikovanou v ČR např. v časopise Beton TKS, 6/2013 s názvem Navrhování zaměřené na životnost: implementace zásad a normy ČSN ISO 13823 Obecné zásady navrhování konstrukcí s ohledem na trvanlivost.
Disertační práce je zaměřena na problematiku skutečného chování a metod navrhování nosných konstrukčních prvků a dílců na bázi dřeva.
Školitel: Šmak Milan, doc. Ing., Ph.D.
Náplní práce je analyzovat permeabilitní a difuzní vlastnosti vláknobetonů s vybranými typy a dávkami vláken. Testovány budou vzorky nezatížené i předem zatížené, s trhlinami od účinku zatížení ohybem. Hlavním výstupem bude návrh formulací a odhad trvanlivosti různých typů vláknobetonů převážně zatěžovaných s cílem dosažení vyšší trvanlivosti betonových konstrukcí.
Definice optimalizačního modelu konstrukce pro: 1. návrh prvku, 2. zesilování stávajícího, 3. dtto pro konstrukce. Varianta výpočtu: stochastická, deterministická (dle aplikační třídy úloh), typ omezujících podmínek, třídy účelových funkcí.
Cílem práce je rozvoj současného stavu poznání v oblasti pokročilých numerických metod, včetně simulačních technik, které budou využity pro zvýšení efektivity při posouzení stavebních konstrukcí a infrastruktury. Výsledky práce mohou budou využity jako teoretický podklad při revizi současných analytických postupů.
Školitel: Podroužek Jan, doc. Dr.techn. Ing.
Adekvátní návrh vyžaduje predikci reálné konstrukční odezvy robustními výpočetními nástroji integrujícími vhodné modely porušení. Pro vybrané pokročilé stavební materiály jde o modely opřené o teorie nelineární lomové mechaniky s odpovídajícími parametry.
Práce se zabývá studiem vlivu vícenásobného cyklického zatěžování na přetvárné charakteristiky ztvrdlého betonu. V rámci doktorské práce bude provedena řada laboratorních analýz za účelem popisu změny hodnoty statického modulu pružnosti ztvrdlého konstrukčního betonu v tlaku při vícenásobném cyklickém zatěžování v pružné i plastické oblasti deformačního diagramu.
Stochastické modely budou vytvářeny na základě studia mezních stavů ocelových prvků, lomové mechaniky a numerických simulačních metod. Budou vyvinuty stochastické přístupy umožňující analyzovat vlivy náhodných parametrů na modelové odezvy ocelových konstrukcí. Cílem je rozvíjet metodiku kvantifikace časově závislé analýzy pravděpodobnosti poruchy nosných prvků ocelových konstrukcí.
Cílem práce je vývoj a ověření prefabrikovaných betonovaných konstrukcí bytových domů, které zohledňují architektonické, ekologické a kulturní požadavky v rámci možných ekonomických zdrojů. Bude prováděna statická analýza spojů panelů, návrh vhodného supořádání panelů apod.
Téma je zaměřeno na rozvoj teorie a poznání skutečného působení vybraných částí ocelových konstrukcí či konstrukcí s kombinovaných materiálů. Cílem tématu je analýza a následný popis nalezených problémů v dané oblasti.
Školitel: Barnat Jan, doc. Ing., Ph.D.
Současné stavebnictví se stále častěji v kontextu požadavků doby vrací ke klasickým konstrukčním materiálům, jako je dřevo, ať již v tradiční podobě, či moderní v podobě lepených sendvičových prvků. Tempu vývoje neodpovídá úroveň a možnosti současných NDT metod pro diagnostiku dřevěných konstrukcí. V rámci tématu se předpokládá experimentální stanovení optimální kombinace stávajících a vývoj nových metod nedestruktivního zkoušení prvků dřevěných konstrukcí.
Školitel: Heřmánková Věra, Ing., Ph.D.
Spolehlivost nosných ocelových prvků bude studována s použitím stochastických výpočtových modelů zaměřených na citlivostní, statistickou a pravděpodobnostní analýzu. Stochastické modely budou vytvářeny na základě studia numerických simulačních metod, mezních stavů konstrukcí, a numerických modelů MKP. Nové znalosti stavební mechaniky, teorie pružnosti a plasticity, programování a dalších oborů souvisejících s modelováním konstrukcí na počítači budou získány a aplikovány.
Téma je zaměřeno na studium dynamického chování železničních tratí. Téma zahrnuje orientaci na železniční svršek a železniční spodek. Téma zahrnuje experiment i simulační postupy. Součástí tématu je také aplikace moderního matematického aparátu k hodnocení parametrů železničních tratí včetně aplikace metod umělé inteligence.
Sledování změn historického cihelného zdiva při použití tradičních a netradičních metod může přispět k porozumění historického vývoje zdiva. Měření a analýza mechanických vlastností cihel různého stáří bude základním cílem studia.
Téma je zaměřeno na hledání technologií opravných a údržbových prací, které povedou k minimalizaci omezení drážního provozu, spotřeby energií, vlivu na životní prostředí a nákladů životního cyklu.
Budou řešeny problémy spolehlivosti, modelování, optimalizace a verifikace působení konstrukčních prvků, dílců a nosných systémů kombinovaných z betonu a oceli s důrazem na uvážení reálných geometrických, materiálových a konstrukčních charakteristik.
Školitel: Bajer Miroslav, prof. Ing., CSc.
Téma disertace bude zaměřeno na problémy teorie, analýzy a verifikace metod navrhování prvků a systémů nosných ocelových konstrukcí se zřetelem na jejich spolehlivost a použitelnost, s přihlédnutím k vlivu vzájemných vazeb nosných a nesených konstrukčních částí a uvážení reálných geometrických, materiálových a konstrukčních imperfekcí.
Školitel: Melcher Jindřich, prof. Ing., DrSc.
Zlepšit poznatky o chování konstrukcí ze stavebních materiálů, díky efektivní aplikaci metod komplexního určování fyzikálně-mechanických a užitných vlastností k popisu únavových a lomově mechanických charakteristik/vlastností pokročilých materiálů.
Školitel: Seitl Stanislav, doc. Ing., Ph.D.
Téma zahrnuje vývoj a aplikaci nových postupů v problematice experimentální analýzy stavebních konstrukcí (drážních konstrukcí). Předpokládá se orientace na moderní matematické postupy z oblasti časové a frekvenční analýzy ve spojení s metodami umělé inteligence.
Školitel: Kudrna Jan, prof. Ing., CSc.
moderní metody zesilování, předpětí, dodatečná výztuž
Zesilování inženýrských a průmyslových konstrukcí zejména dodatečným předpínáním. Vystižení vlivu původního vyztužení. Vývoj vhodných postupů pro návrh a posouzení.
Numerické a experimentální zkoumání kompozitů při mechanickém zatěžování.
Školitel: Vořechovský Miroslav, prof. Ing., Ph.D.
Cílem studia bude vytvoření sytému pro hodnocení signálů akustické emise. Jedna z nedestruktivní metodou testování, v tomto případě metoda akustické emise je vhodná pro sledování vzniku trhlin u vzorků při jeho zatížení. Ph.D. Student získá znalosti o zkušebních metodách.
Analýza statického a dynamického chování konstrukce trati při působení železničního vozidla s využitím moderních výpočtových programů.
Výpočet účinků zatížení na konstrukci vozovek se podle TP170 "provádí vhodným programem" a "výpočtovým modelem netuhé vozovky je vrstevnatý, lineárně pružný poloprostor". Existující programy jsou prověřeny empiricky a výsledky jsou použity v katalogu vozovek. Je však potřebné vytvořit nový výpočetní program se známým a otevřeným kódem pro deklarovaný použitý postup. Dále je žádoucí analyzovat jiné možné metody reflektující viskoelastické vlastnosti a reologické chování používaného pojiva.
Školitel: Holcner Petr, doc. Ing., Ph.D.
Spolehlivost a mezní stavy nosných ocelových konstrukcí bude studována s použitím stochastických výpočtových modelů zaměřených na citlivostní, statistickou a pravděpodobnostní analýzu. Stochastické modely budou vytvářeny se znalostmi numerických simulačních metod a nelineárních modelů MKP, včetně znalostí stavební mechaniky, teorie pružnosti a plasticity a dalších souvisejících oborů nezbytných pro stochastické modelování na počítači.
Lokalizace výztuže v železobetonových konstrukcích patří ke stěžejním úkolům diagnostiky. V poslední době došlo ve světě k zásadním inovacím v oblasti technologie GPR. Cílem výzkumu je optimalizace metodiky lokalizace výztuže pro zpřesnění statických výpočtů existujících železobetonových konstrukcí.
Školitel: Anton Ondřej, doc. Ing., Ph.D.
Téma předpokládá práci na rozvoji simulačních metod pro reprezentaci fyzikálních procesů v heterogenních materiálech. Modely budou zaměřeny především na materiály s neuspořádanou vnitřní strukturou, které mají značný význam pro praxi (beton a příbuzné kompozity). Fyzikální procesy mají být především lom, transportní jevy a odpověď na únavové zatěžování.
Hledání nových postupů řešení odezvy konstrukcí na dynamické zatížení. Aplikace algoritmů při sestavování nových řešičů rovnic.
Metodika posuzování stavebních konstrukcí, návrh a posouzení detailů odolávajících seizmickému zatížení.
Studium je zaměřené na sledování napěťových a deformačních charakteristik konstrukce vozovky ve full-scale modelu vozovky. Dlouhodobé měření přetvárných charakteristik pod dynamickým impulzním zatížením simulujícím dopravní zatížení bude predikovat únavové charakteristiky jednotlivých vrstev vozovky. Cílem práce je zpřesnění návrhových parametrů, sledování spojení vrstev vozovky a ověření využití recyklovaných stavebních materiálů do vrstev vozovek.
Školitel: Stehlík Dušan, doc. Ing., Ph.D.
Čelní skleněná plocha fotovoltaických panelů má životnost přibližně dvacet let. Rozdrcením této plochy vznikne skelný recyklát různé frakce. Jednou z možností aplikace je náhrada hrubé frakce kameniva betonu skelným recyklátem. Výsledky řady fyzikálně-mechanických a trvanlivostních testů bez i po aplikaci zatížení rozhodnou o možnosti užití betonů se skelným recyklátem a pomohou i se zhodnocením efektivity výroby.
Předmětem disertační práce je studium koheze asfaltových pojiv a jejich vliv na vlastnosti asfaltových směsí s cílem potenciálně vytvořit pomocný klasifikační systém pro přesnější hodnocení výkonnosti asfaltových pojiv v rámci specifikační (typové) třídy.
Školitel: Varaus Michal, prof. Dr.techn. Ing.
Cílem studia bude sledování chování typu vzorků při zkošce tříbodovým nebo čtyřbodovým ohybem. Jedna z nedestruktivní metodou testování, v tomto případě metoda akustické emise je vhodná pro sledování vzniku trhlin u vzorků při jeho zatížení. Ph.D. Student získá znalosti o zkušebních metodách.
Uvažování náhodné proměnlivosti a prostorové variability materiálových a geometrických vlastností konstrukcí ve výpočtových modelech pomocí náhodných veličin a náhodných polí.
Předmětem doktorské práce je laboratorní testování zemin, u nichž je zlepšení vlastností docíleno rozptýlenou geosyntetickou výztuží. Cílem je získat informace o smykové pevnosti, tuhosti a rovněž erozní odolnosti tohoto kompozitu. Pro naplnění tohoto cíle bude hlavní metodou zkoumání laboratorní testování.
Školitel: Miča Lumír, doc. Ing., Ph.D.
Práce popisuje již stávající polygony v Evropské unii i ve světě, popis jejich trasování, skladby vozovek, povrchových vlastností, vodorovného i svislého dopravního značení, technického vybavení a dalších potřebných staveb. Praktická práce popisuje návrh polygonu podle potřeb dnešního a budoucího testování. Jedná se zejména o jednotlivé testovací prvky polygonu, jejich trasování, sklony, podélné i svislé značení. Návrh skladby vozovek podle ČSN za využití místních materiálů, aby vozovky mohly sloužit pro certifikaci jednotlivých prvků ve vozidlech. Dále návrh nutného a dále doporučeného technického vybavení polygonu pro umožnění testování autonomních vozidel. Dále bude návrh obsahovat doporučení technických staveb pro obsluhu polygonu od řídících středisek, testovacích laboratoří, dílen až po budovy tvořící zázemí pro zaměstnance.
Školitel: Hýzl Petr, doc. Ing., Ph.D.
Práce rozvíjí problematiku publikovanou v ČR např. v časopise Beton TKS, 3/2018 s názvem Navrhování zaměřené na životnost: implementace zásad a normy ČSN ISO 13823 Obecné zásady navrhování konstrukcí s ohledem na trvanlivost.
Modelování vzniku a šíření trhlin s použitím rozšířené metody konečných prvků (XFEM).
Školitel: Němec Ivan, doc. Ing., CSc.
Téma předpokládá práci na rozvoji simulačních a aproximačních metod pro analýzy problémů s náhodnými veličinami. Základem je rozvoj vylepšených metod typu Monte Carlo.
Problém skládání různě velikých zrn s maximální hustotou není analyticky řešitelný. Pro optimalizaci je žádoucí ověřit stochastickou simulaci.
Určení trajektorie vozidla v závislosti na geometrických parametrech křižovatek, okružních křižovatek, retardérů a jiných objektů. Algoritmizace průjezdu za hraničních podmínek a určení obalové křivky.
Adekvátní návrh vyžaduje predikci reálné konstrukční odezvy robustními výpočetními nástroji integrujícími vhodné modely porušení. Pro pokročilé stavební materiály jde o modely opřené o teorie nelineární lomové mechaniky s odpovídajícími parametry.
Cílem je rozvíjet metodiku kvantifikace časově závislé analýzy pravděpodobnosti selhání prvků nosných ocelových konstrukcí. Budou vyvinuty teoreticky podložené numerické nástroje pro simulaci chování prvků konstrukcí, které jsou náchylné ke vzniku únavové poruchy. Budou studovány efektivní stochastické přístupy umožňující analyzovat vlivy náhodných parametrů na modelové odezvy ocelových konstrukcí v čase.
Teoretická a experimentální analýza odolnosti ocelobetonových a dřevobetonových konstrukčních prvků a dílců z pokročilých materiálů s kvalitativně lepšími vlastnostmi (únosnost, tuhost, požární odolnost) a s využitím pokročilých technologií bude směřovat zejména ke zvýšení jejich spolehlivosti a hospodárnosti. Teoretická řešení budou vycházet z analytických metod a numerického modelování, které budou verifikovány pomocí experimentální analýzy.
Velmi obecné téma zahrnující jak analytickou tak výpočtovou mechaniku materiálů a konstrukcí, ve kterých se rozvíjí poškození ve smyslu lomové mechaniky a které jsou výrazně ovlivněny nebo řízeny náhodnou (prostorovou) fluktuací materiálových parametrů.
Numerické a analytické modelování únavy betonu a železobetonu.