Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail oboru
FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2011/2012Zaměření: Automobilní a dopravní inženýrství
Program: Stroje a zařízení
Délka studia: 4 roky
Akreditace od: Akreditace do: 1.3.2016
Profil
Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.
Garant
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc.
Vypsaná témata doktorského studijního programu
Práce bude zaměřena na výzkum identifikace pohyblivých silových účinků na nosné konstrukce dopravních a manipulačních strojů. Cílem bude tvorba ucelené koncepce metodiky pro modelování simulaci a identifikaci zatěžování pohyblivými silovými účinky, které působí na nosné konstrukce. Práce bude orientována na identifikaci zatížení vznikajících zejména u jeřábů, dopravníků a obdobných strojů. V experimentální části se bude jednat o jak o měření zatížení, tak také dynamických vlastností nosných konstrukcí.
Školitel: Škopán Miroslav, doc. Ing., CSc.
Současná vozidla představují velmi složitý mechatronický systém, ve kterém se kombinuje mechanismus podvozku vozidla s jeho elektronickými systémy. To klade velké nároky na řešení jeho provozních vlastností a spolehlivost. V současné době je v této oblasti celá řada nevyřešených problémů. Cílem práce je vytipovat problematickou oblast, a pomocí vytvořených nástrojů kombinujících výpočtové modely s měřenými signály dosáhnout podstatného zlepšení současného stavu.
Školitel: Píštěk Václav, prof. Ing., DrSc.
Cílem práce je vyvinou nové metody pro řešení dynamiky pohonné jednotky v MKP a Multi-body systémech se zaměřením na detailní řešení interakcí mezi jednotlivými částmi. Práce se zaměří na kluzné ložisko klikového mechanismu se zakomponováním elastohydrodynamických jevů.
Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.
Laboratorní výzkum toků nehomogenních materiálů s cílem optimalizace konstrukce žlabů a skluzů pro nehomogenní materiály. Vhodné korekce uplatňování teoretických fyzikálních i empirických popisů v technické praxi.
Školitel: Malášek Jiří, doc. Ing., Ph.D.
Laboratorní výzkum toků nehomogenních materiálů s cílem optimalizace konstrukce výpustí a výtokových otvorů zásobníků a nádrží. Vhodné korekce uplatňování teoretických fyzikálních i empirických popisů v technické praxi.
Cílem práce je vyvinou nové metody řešení únavy na základě MPK a MBS a tyto pak spolu s existujícími metodami aplikovat na řešení únavové životnosti pohonných jednotek.
Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.