Detail oboru
Biomedical and Ecological Engineering
FEKTZkratka: MN-BEIAk. rok: 2013/2014
Program: Electrical, Electronic, Communication and Control Technology
Délka studia: 2 roky
Akreditace od: Akreditace do: 20.7.2009
Profil
Studijní obor je zaměřen na výchovu inženýra s orientací na mezioborou oblast biomedicínských a ekologických aplikací elektroniky a kybernetiky. Absolvent ovládá teoretické i praktické aspekty obecné elektronické inženýrské praxe a navíc je seznámen se zvláštnostmi aplikací v oblasti biomedicínského resp. klinického a ekologického inženýrství. Vedle technických obecných a specializovaných předmětů oblasti elektroniky a kybernetiky absolvuje student ucelený soubor biomedicínsky a ekologicky orientovaných předmětů, přednášených význačnými lékaři, biofyziky a environmentalisty. Student získá široké obecně použitelné znalosti z oblasti přístrojové a měřicí techniky, zpracování a analýzy měřicích dat, signálů a obrazů, a rovněž o aplikacích umělé inteligence k řešení složitých a neurčitých problémů charakteristických pro humanitní oblast. Ve specializovaných předmětech se seznámí s diagnostickou technikou pro lékařské i ekologické aplikace, se specielními zobrazovacími systémy, s terapeutickou, protetickou a laboratorní technikou, se zásadami návrhu technických systémů pro zdravotnictví, environmentalistiku a jiné humanitně orientované oblasti. Z uživatelského hlediska se také důkladně seznámí s informatizací zdravotnictví a ekologie. Absolventi oboru se mohou dík širokému obecnému základu studia, zajišťujícímu vysokou adaptabilitu, uplatnit v různých oblastech slaboproudé elektrotechniky, elektroniky a kybernetiky. Jejich mezioborové studium a stáže na klinických a ekologických pracovištích jim navíc umožňují efektivní komunikaci s medicínskými a ekologickými specialisty. Ve všech těchto oblastech jsou rovněž schopni zastávat vyšší technické řídicí a manažerské funkce.
Klíčové výsledky učení
Student získá široké obecně použitelné znalosti z oblasti přístrojové a měřicí techniky, zpracování a analýzy měřicích dat, signálů a obrazů, a rovněž o aplikacích umělé inteligence k řešení složitých a neurčitých problémů charakteristických pro humanitní oblast. Ve specializovaných předmětech se seznámí s diagnostickou technikou pro lékařské i ekologické aplikace, se specielními zobrazovacími systémy, s terapeutickou, protetickou a laboratorní technikou, se zásadami návrhu technických systémů pro zdravotnictví, environmentalistiku a jiné humanitně orientované oblasti. Z uživatelského hlediska se také důkladně seznámí s informatizací zdravotnictví a ekologie.
Profesní profil absolventů s příklady
Student získá široké obecně použitelné znalosti z oblasti přístrojové a měřicí techniky, zpracování a analýzy měřicích dat, signálů a obrazů, a rovněž o aplikacích umělé inteligence k řešení složitých a neurčitých problémů charakteristických pro humanitní oblast. Ve specializovaných předmětech se seznámí s diagnostickou technikou pro lékařské i ekologické aplikace, se specielními zobrazovacími systémy, s terapeutickou, protetickou a laboratorní technikou, se zásadami návrhu technických systémů pro zdravotnictví, environmentalistiku a jiné humanitně orientované oblasti. Z uživatelského hlediska se také důkladně seznámí s informatizací zdravotnictví a ekologie. Absolventi oboru se mohou dík širokému obecnému základu studia, zajišťujícímu vysokou adaptabilitu, uplatnit v různých oblastech slaboproudé elektrotechniky, elektroniky, kybernetiky a aplikované informatiky. Jejich mezioborové studium a stáže na klinických a ekologických pracovištích jim navíc umožňují efektivní komunikaci s medicínskými a ekologickými specialisty.
Absolventi oboru biomedicínského a ekologického inženýrství mohou uplatnit získané specielní znalosti zejména při zaměstnání v oblasti zdravotnictví (nemocnice, kliniky, výzkumné ústavy), ve výrobních podnicích lékařské techniky, v institucích, zajišťujících diagnostiku a ochranu životního prostředí. Široký základ studia jim však umožňuje pracovat i mimo tuto oblast, jako inženýři-elektronici, zaměření na přístrojovou, měřicí a mikroprocesorou techniku a na využití informačních technologií. Ve všech těchto oblastech jsou rovněž schopni zastávat vyšší technické řídicí a manažerské funkce.
Garant
Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NABD | Analysis and interpretation of biological data | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / O - 13 | ne | |
NASO | Analysis of Signals and Images | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / Cp - 13 | ano | |
NBCL | Human biology | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ne | |
NMOB | Biological system modelling | en | 4 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 | ne | |
NUEN | Introduction to environmental studies | en | 4 | Volitelný oborový | zk | P - 26 / O - 13 | ne | |
NPOA | Computer Systems and their Applications | en | 5 | Volitelný mimooborový | kl | P - 13 / Cp - 39 | ne | |
NMID | Modelling and Identification | en | 6 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 26 / O - 13 | ne | |
NMAU | Bookkeeping for managers | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 13 / P - 13 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NKPT | Culture of Speech and the Generation of Texts | en | 4 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 / P - 39 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NCJ1 | Czech language 1 | en | 2 | Volitelný všeobecný | zk | COZ - 26 | ne | |
NPOU | Double-Entry Bookkeeping | en | 4 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / P - 26 / COZ - 26 / COZ - 26 | ne | |
NEME | Electromechanical Systems | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ano | |
NEID | Electronics in German | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NFIT | History and Philosophy of Technology | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NPOM | Management Minimum | en | 4 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 / COZ - 26 / COZ - 26 | ne | |
NMEN | Microelectronics in English | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ano | |
NPSY | Power Systems | en, cs | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NEPO | Professional Success | en | 2 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / P - 26 | ne | |
XTEL | Tělesná výchova | cs | 0 | Volitelný všeobecný | zá | O - 26 / O - 26 | ano | |
NBFY | Biophysics | en | 5 | Teoretická nadstavba | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ne |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NKFL | Clinical physiology | en | 4 | Povinný | zá,zk | P - 13 / L - 26 | ne | |
NDBE | Diagnostics of the bio- and ecosystems | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / COZ - 13 / L - 13 | ne | |
NEKI | Ecological engineering | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ne | |
NKZS | Traditional medical and ecological imaging systems | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ne | |
NMZS | Advanced methods of signal processing | en | 6 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 39 / Cp - 26 | ano | |
NZIS | Medical Information Systems | en | 5 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 26 | ne | |
NPKS | Computer and Communication Networks | en | 5 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 / L - 13 | ne | |
NMBA | Materials for biomedical applications | en | 5 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ne | |
NMAU | Bookkeeping for managers | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 13 / P - 13 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NKPT | Culture of Speech and the Generation of Texts | en | 4 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 / P - 39 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NCJ2 | Czech language 2 | en | 4 | Volitelný všeobecný | zk | COZ - 39 | ne | |
NPOU | Double-Entry Bookkeeping | en | 4 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / P - 26 / COZ - 26 / COZ - 26 | ne | |
NFIT | History and Philosophy of Technology | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NEPO | Professional Success | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NTPR | Technical Law | en | 3 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 / P - 39 | ne | |
XTEL | Tělesná výchova | cs | 0 | Volitelný všeobecný | zá | O - 26 / O - 26 | ano | |
NMNM | Modern Numerical Methods | en | 5 | Teoretická nadstavba | zá,zk | P - 39 / Cp - 13 | ne |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NJH4 | Angličtina pro pokročilé | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJH3 | Angličtina středně pokročilé studenty | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA4 | Business English | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA3 | English Everyday Conversation | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN5 | German for Advanced Students | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN1 | German for Beginners | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN3 | German for Intermediate Students I. | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN2 | German for Lower-Intermediate. | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJH2 | Headway Pre-Intermediate | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA9 | Professional English for Electr. Engineering and Comp. Science | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN8 | Professional German | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA2 | Reading Skills | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJR1 | Russian for Beginners | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJR2 | Russian Pre-Intermediate | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJS1 | Spanish for Beginners | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJS2 | Spanish for Lower-Intermediate Students | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NZDP | Healthcare | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 26 / L - 26 | ne | |
NM2B | Semestral Project 2 | en | 2 | Povinný | kl | A - 39 | ne | |
GALE | Special devices for healthcare and ecology | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / COZ - 13 / L - 13 | ne | |
NTZS | Tomographic imaging systems | en | 5 | Povinný | zá,zk | P - 39 / L - 13 | ne | |
NPDG | Computer-Aided Medical Diagnostics | en | 4 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 | ne | |
NNPS | Design and operation of complex systems | en | 4 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / L - 13 | ne | |
NEAL | Evolution Algorithms | en | 5 | Volitelný oborový | zá,zk | P - 26 / Cp - 13 / O - 13 | ne | |
NSPR | Digital Signal Processors | en | 6 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 39 / L - 26 | ne | |
NSNV | Sensors of nonelectrical Quantity | en | 6 | Volitelný mimooborový | zá,zk | P - 39 / L - 26 | ne | |
NMAU | Bookkeeping for managers | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 13 / P - 13 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NKPT | Culture of Speech and the Generation of Texts | en | 4 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 / P - 39 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NCJ3 | Czech language 3 | en | 2 | Volitelný všeobecný | zk | COZ - 26 | ne | |
NPOU | Double-Entry Bookkeeping | en | 4 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / P - 26 / COZ - 26 / COZ - 26 | ne | |
NEME | Electromechanical Systems | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ano | |
NEID | Electronics in German | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NFIT | History and Philosophy of Technology | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NPOM | Management Minimum | en | 4 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 / COZ - 26 / COZ - 26 | ne | |
NMEN | Microelectronics in English | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ano | |
NPSY | Power Systems | en, cs | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NEPO | Professional Success | en | 2 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / P - 26 | ne | |
XTEL | Tělesná výchova | cs | 0 | Volitelný všeobecný | zá | O - 26 / O - 26 | ano | |
NPSO | Probability,statistics,operations research | en | 5 | Teoretická nadstavba | zk | P - 26 / Cp - 18 / O - 8 | ne |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NMSB | Diploma Thesis | en | 30 | Povinný | zá | VD - 117 | ne | |
NXMB | Professional Practice | en | 0 | Povinný | zá | PX - 80 | ne | |
NMAU | Bookkeeping for managers | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 13 / P - 13 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NKPT | Culture of Speech and the Generation of Texts | en | 4 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 / P - 39 / COZ - 13 / COZ - 13 | ne | |
NCJ4 | Czech language 4 | en | 2 | Volitelný všeobecný | zk | COZ - 26 | ne | |
NPOU | Double-Entry Bookkeeping | en | 4 | Volitelný všeobecný | zk | P - 26 / P - 26 / COZ - 26 / COZ - 26 | ne | |
NFIT | History and Philosophy of Technology | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NEPO | Professional Success | en | 2 | Volitelný všeobecný | zá | P - 26 / P - 26 | ne | |
NTPR | Technical Law | en | 3 | Volitelný všeobecný | zá | P - 39 / P - 39 | ne | |
XTEL | Tělesná výchova | cs | 0 | Volitelný všeobecný | zá | O - 26 / O - 26 | ano | |
NMET | Basics of Research Methodology | en | 2 | Teoretická nadstavba | zá | P - 13 / O - 13 | ne |
Zkratka | Název | J. | Kr. | Pov. | Uk. | Hod. rozsah | Sk. | Ot. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NJH4 | Angličtina pro pokročilé | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJH3 | Angličtina středně pokročilé studenty | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA4 | Business English | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA3 | English Everyday Conversation | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN5 | German for Advanced Students | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN1 | German for Beginners | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN3 | German for Intermediate Students I. | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN2 | German for Lower-Intermediate. | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJH2 | Headway Pre-Intermediate | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA9 | Professional English for Electr. Engineering and Comp. Science | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJN8 | Professional German | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJA2 | Reading Skills | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJR1 | Russian for Beginners | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJR2 | Russian Pre-Intermediate | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJS1 | Spanish for Beginners | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne | |
NJS2 | Spanish for Lower-Intermediate Students | en | 6 | Volitelný všeobecný | zá,zk | Cj - 26 / Cj - 26 | ne |