Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
studijní program
Fakulta: FPZkratka: MGR-IBMAk. rok: 2020/2021
Typ studijního programu: magisterský navazující
Kód studijního programu: N0413A050029
Udělovaný titul: Ing.
Jazyk výuky: angličtina
Poplatek za studium: 1950 EUR/ročně pro studenty z EU, 2950 EUR/ročně pro studenty mimo EU
Akreditace: 8.10.2019 - 8.10.2029
Profil programu
Akademicky zaměřený
Forma studia
Prezenční studium
Standardní doba studia
2 roky
Garant programu
doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.
Rada studijního programu
Předseda :doc. Ing. Miloš Koch, CSc.Člen interní :prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBAIng. Jiří Kříž, Ph.D.doc. Ing. Vít Chlebovský, Ph.D.doc. Ing. Vojtěch Bartoš, Ph.D.prof. Ing. Tomáš Meluzín, Ph.D.prof. Ing. Mária Režňáková, CSc.doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.prof. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D.doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.Člen externí :Ing. et Ing. Miloš Škrdlík, M.Sc.
Oblasti vzdělávání
Cíle studia
Cílem studia v akademicky zaměřeném magisterském studijním programu International Business and Management je výchova kvalifikovaných odborníků s ucelenou znalostí problematiky řízení podnikových činností v mezinárodním prostředí, včetně manažerských, obchodních a ekonomických aspektů s nimi spojených, kteří se uplatní na postech středního a vrcholového managementu zejména v mezinárodních organizacích a korporacích.
Profil absolventa
Navazující magisterský, akademicky zaměřený studijní program „International Business and Management“ (IBM) připravuje studenty pro mezinárodní řízení podnikových činností a vedení interdisciplinárních a interkulturních týmů multinacionálních, ale i národních (domácích) organizací a korporací v souladu s trendy globálního prostředí a jejích dopadu na národní specifika. Absolventi získají komplexní teoretickou úroveň manažerských znalostí a odborných dovedností v řízení podnikových činností a procesů rozvíjejících mezinárodní obchodní aktivity organizací a korporací, čímž se zvýší jejich kompetence a předpoklad pro úspěšné pracovní zařazení v manažerských pozicích multinacionálních nebo domácích organizací a korporací operujících v mezinárodním prostředí. Magisterský, akademicky zaměřený studijní program „International Business Management“ je výrazně orientován na mezinárodní prostředí s jeho dopadem na národní specifika. Tento akademicky zaměřený magisterský studijní program je nabízen v anglickém jazyce a nabízí ucelený pohled na jednotlivé aspekty mezinárodního řízení podnikových činností, včetně manažerských, obchodních a ekonomických aspektů s nimi spojených. Absolventi tohoto studijního programu budou schopni kriticky analyzovat problémy vznikající v procesech řízení organizací a korporací v mezinárodním prostředí se zaměřením na jejích obchodní aktivity, vyhodnocovat je, a navrhovat strategická manažerská řešení získaná teoretickým studiem i specifickými znalostmi, praktickými dovednostmi a způsobilostmi. V rámci osvojování si manažerských, ekonomických a obchodních dovedností budou schopni vymezovat zadání pro týmová a interdisciplinární řešení problému, efektivně vést a koordinovat činnosti kolektivu při jejich řešení, a to s přihlédnutím k mezinárodnímu prostředí organizací a korporací. Absolventi porozumí ekonomickým a politickým procesům ve světě a zvláště v EU, budou schopni kriticky hodnotit aktuální hospodářsko-politické výzvy a dopady na prostředí organizací a korporací. Absolventi budou také vykazovat hluboké znalosti a široké porozumění zejména v oblasti ekonomických teorií, spjatých s problematikou obchodu, marketingu a managementu a porozumí konceptům a metodám odpovídajícím soudobému stavu poznání v uvedených oblastech. Budou schopni samostatné odborné činnosti a podílení se na výzkumné činnosti. Získané znalosti, dovednosti a způsobilosti lze rozdělit do následujících skupin: Ekonomicko/politicko-odborné • znalosti: hlubší přehled o komplexních klíčových ekonomických pojmech, kategoriích a souvislostí v kontextu hlavních ekonomických teorií a mezinárodních souvislostí s důrazem na politicko-ekonomické procesy ve světě a v Evropské unii; • dovednosti: schopnost s využitím ekonomických znalostí z oblasti mezinárodní ekonomie samostatně analyzovat a kriticky interpretovat ekonomická data a informace z různých perspektiv, včetně schopnosti pracovat s odlišnými teoreticko-metodologickými, hodnotovými či jinými východisky; • způsobilosti: ekonom nebo ekonomický analytik vybavený komplexními znalostmi nejnovějších trendů v mezinárodní ekonomice, který je schopen definovat strategii ekonomického rozvoje mezinárodních organizací a korporací. Manažerské. • znalosti: metody a postupy plánování, řízení, organizování a kontroly úkolů v rámci ekonomického řízení organizace; porozumění ekonomicko-manažerským procesům a jejich specifikům v mezinárodních souvislostech; • dovednosti: vymezení rámcového zadání pro řešení problému dalšími členy kolektivu a koordinace činnosti kolektivu při řešení problému; • způsobilosti: řízení organizace na vyšších řídících stupních zejména mezinárodních organizací a korporací, řešení nepředvídatelných a mimořádných situací (krizový management, podnikové kritické aplikace); Obchodní • znalosti: teorie a principy mezinárodních ekonomických a obchodních procesů a politik; • dovednosti: formulovat a vyhodnocovat obchodní, marketingové strategie v mezinárodním prostředí; nebo charakterizovat specifika jednotlivých podnikových funkcí a procesů v mezinárodním prostředí a klasifikovat metody a nástroje mezinárodního obchodu, mezinárodního marketingu; • způsobilosti: obchodní manažer s komplexními znalostmi a dovednostmi, které jsou v souladu s mezinárodními obchodními trendy; manažer je schopen definovat strategické obchodní směry rozvoje podniku/organizace s ohledem na vývoj mezinárodního prostředí. Prezentační a komunikační • znalosti: prezentace vlastních výsledků a komunikace s uživateli a dodavateli s vědomím interkulturálních odlišností; • dovednosti: vedení jednání, formulace a prezentace problémů, návrhy na řešení a opatření, využívat informační technologie a softwarové podpory pro prezentační a analytické práce; • způsobilosti: odpovědnost za ekonomické, obchodní, manažerské rozhodování v podniku v prezentační a komunikační oblasti. Tvůrčí: • znalosti: znalost metodologie vědy, a využití vědeckých přístupů; • dovednosti: schopnost definování a analýzy problému, návrh řešení, včetně kritického zhodnocení navrženého řešení; • způsobilosti: příprava marketingového („Business“) výzkumu a jeho vedení. Jazykové • znalosti: pokročilá znalost odborné terminologie v anglickém jazyce; • dovednosti: rozvinutá schopnost rozumět odbornému textu v anglickém jazyce, schopnost plynně psát odborné texty v anglickém jazyce a plynně komunikovat v anglickém jazyce, • způsobilosti: příprava a samostatné vedení porad a jednání v anglickém jazyce, prezentace v anglickém jazyce
Charakteristika profesí
Absolvent akademicky zaměřeného magisterského studijního programu „International Business and Management“ je profilován pro výkon odborně a manažersky náročných pozic v rámci mezinárodních organizací a korporací, které působí zejména v rámci EU. Typické pozice pro absolventy jsou: Ekonomičtí ředitelé Obchodní ředitelé Vedoucí obchodních oddělení Ekonomičtí analytici Nejnadanější absolventi mohou pokračovat ve studiu v rámci doktorského studijního programu.
Vytváření studijních plánů
Studijní plán akademicky zaměřeného magisterského studijního programu International Business and Management je navržen podle standardů Národního akreditačního úřadu, podle Řádu studijních programů VUT a s respektováním Směrnice č. 69/2017 Standardy studijních programů VUT. Ve skupině základních teoretických předmětů profilujícího základu jsou předměty, které souvisejí s teoretickými a metodologickými základy příslušné oblasti vzdělávání, jehož absolvováním student získává klíčové znalosti, které jsou podstatné pro dosažení odborných znalostí uvedených v profilu absolventa. Jedná se o předměty: • Global Business Environment • International Economics • International Marketing • Strategic Management Do skupiny předmětů profilujícího základu studijního programu jsou zařazeny předměty, jejichž absolvováním student získává znalosti a dovednosti, které jsou podstatné pro dosažení odborných znalostí nebo dovedností uvedených v profilu absolventa a které odpovídají, souvisejí nebo podmiňují znalosti nebo dovednosti ze základních tematických okruhů ověřované státní zkouškou. Konkrétně se jedná o následující předměty • Applied Statistics • Business Intelligence • Brand Management • Business Research Methods • Dissertation • International Business • International Finance • Intercultural Management • International Project Management • Knowledge Management • Management Information System • Risk Management • Strategic Game - Market Place • Finance and Accounting for Business Strategy • Cost Management • International Supply Chain Management • International Capital Markets Jako volitelný předmět si mohou studenti volit Physical Education, který je nad rámec povinných kreditů.
Návaznost na další typy studijních programů
Studijní program navazuje na bakalářské studijní programy realizované na FP UT v Brně. Absolvent akademicky zaměřeného magisterského studijního programu International Business and Management může pokračovat ve studiu na FP VUT v Brně v rámci doktorského studijního programu Řízení a ekonomika podniku či v rámci doktorského studijního programu Company Management and Economics.