bakalářská práce

Inovativní herní demo

Text práce 4.28 MB

Autor práce: Bc. Tomáš Kazík

Ak. rok: 2019/2020

Vedoucí: Ing. Tomáš Milet, Ph.D.

Oponent: Ing. Tomáš Chlubna, Ph.D.

Abstrakt:

Cílem bakalářské práce je vytvořit procedurální generátor, který vygeneruje herní mapu na základě schopností herní postavy. Práce zkoumá vlastnosti již existujících řešení - tedy her, jež obsahují procedurálně generované prostředí, anebo prostředí, k jehož zdolání jsou vyžadovány speciální schopnosti herní postavy. Následně se zabývá nezbytnými základy jak vývojového prostředí pro vývoj her, tak procedurálního generování. Na základě získaných informací se poté zaměřuje na návrh a implementaci herní postavy i procedurálního generátoru mapy.

Klíčová slova:

Herní demo, Procedurální generování, Generování herní mapy, Unity3D, C#

Termín obhajoby

27.08.2020

Výsledek obhajoby

obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)

znamkaBznamka

Klasifikace

B

Průběh obhajoby

Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B.

Otázky u obhajoby:

  1. Narazil jste během implementace na problémy s přesností desetinných čísel, například u srovnávání směrových vektorů pohybu postavy?
  2. Z jakého důvodu používáte dva druhy checkpointů (místnost a plocha)?
  3. V sekci 9.2.2 se hovoří o nutnosti generovat trojúhelníky dvakrát s opačnou orientací aby bylo možné vidět zeď "z vnějšku i zevnitř". Zdi tedy v mapě mají nulovou hloubku? Nedochází k tzv. depth-fight efektu?
  4. V kapitole 11 je zmínka o možné špatně vygenerované mapě. Existují postupy jak tento chybný výsledek detekovat?
  5. S jakou přesností počítáte?
  6. Proč jste si vybral toto téma?

Jazyk práce

čeština

Fakulta

Ústav

Studijní program

Informační technologie (IT-BC-3)

Studijní obor

Informační technologie (BIT)

Složení komise

doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (předseda)
doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (místopředseda)
doc. Ing. Petr Matoušek, Ph.D., M.A. (člen)
Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen)
doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (člen)

Posudek vedoucího
Ing. Tomáš Milet, Ph.D.

Známka navržená vedoucím: A

Soubor vložený vedoucím Velikost
Hodnocení vedoucího [.pdf] 85,20 kB

Známka navržená oponentem: C

Soubor vložený oponentem Velikost
Posudek oponenta [.pdf] 88,48 kB

Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová