Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
diplomová práce
Autor práce: Ing. Jan Vaníček
Ak. rok: 2020/2021
Vedoucí: doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D.
Oponent: prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D.
Diplomová práce se zabývá problematiku termomechaniky pneumatik osobních vozů. Po rešeršní části řešící již existující modely pneumatik následuje praktická část, která je založena na návrzích termomechanických modelů. První z nich určuje závislost teploty na tlaku vzduchu uvnitř pneumatiky při změně teploty. Druhý termomechanický model vystihuje všechny tepelné toky, které se týkají pneumatiky za jízdy vozidla. Třetí termomechanický model počítá teploty jednotlivých částí pláště v průběhu jízdních zkoušek. Všechny modely jsou naprogramovány v prostředí MATLAB.
Pneumatika, vedení, proudění, záření, součinitel tepelné vodivosti, součinitel přestupu tepla, emisivita, tepelný tok, podobnostní čísla, teplota, tlak, běhoun, kostra, hustící plyn.
Termín obhajoby
22.06.2021
Výsledek obhajoby
obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Klasifikace
A
Průběh obhajoby
Študent zoznámil komisiu s výsledkami záverečnej práce. Následne odpovedal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) V práci je uvažováno huštění vzduchem. Bylo by vhodnější pro huštění pneumatik využívat dusík, nebo kysličník uhličitý? Jak je to s vlivem vlhkosti ve hustícím vzduchu? Hodnotenie: Zodpovedané 2) Existuje vliv barometrického tlaku na chování pneumatik z hlediska termomechanických modelů? Při měření tlaku v pneumatice se většinou využívá měření přetlaku, je tedy potřeba měřit I barometrický tlak? Hodnotenie: Zodpovedané 3) Na tepelné chování pneumatik a tedy na modely budou mít vliv materiálové vlastnosti pryže jako je hustota, tepelná vodivost a měrná teplená kapacita pneumatiky. Dalo by se nějak stanovit, jak velký je vliv přesnosti stanovení termofyzikálních vlastností pneumatiky? Hodnotenie: Čiastočne zodpovedané Ďalšie otázky: 1) Ako by vyzeralo meranie nedodaným prístrojom? Hodnotenie: Zodpovedané 2) Popíšte funkciu meracích prístrojov ktoré ste uvádzal v prezentácií. Hodnotenie: Zodpovedané 3) Akými spôsobmi sa meria teplota behúňa pneumatiky? Hodnotenie: Zodpovedané 4) Na základe čoho bola stanovená predpokladaná presnosť modelu? Hodnotenie: Čiastočne zodpovedané 5) Skúšali ste citlivostnú analýzu na ktorý parameter je ten model najcitlivejší? Hodnotenie: Čiastočne zodpovedané 6) Je v modeli zahrnutý vplyv vzorku behúňa? Hodnotenie: Čiastočne zodpovedané 7) Simulovaný čas 100 s je stanovený na základe čoho? Hodnotenie: Zodpovedané
Jazyk práce
čeština
Fakulta
Fakulta strojního inženýrství
Ústav
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Studijní program
Strojní inženýrství (M2I-P)
Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrství (M-ADI)
Složení komise
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) prof. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Marek Bačovský (člen) Ing. Jan Klimeš (člen) Ing. Zdeněk Novosad (člen) Ing. Petr Škara (člen)
Posudek vedoucíhodoc. Ing. Petr Porteš, Ph.D.
Známka navržená vedoucím: A
Posudek oponentaprof. Ing. Josef Štětina, Ph.D.
Známka navržená oponentem: A
Odpovědnost: Mgr. et Mgr. Hana Odstrčilová