Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.01.2006 — 31.12.2006
Zdroje financování
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Fond rozvoje vysokých škol (FRVŠ)
- plně financující (2005-04-25 - nezadáno)
O projektu
Rozvojový projekt VIRTUÁLNÍ LABORATOŘ SENZOROVÉ TECHNIKY přispěl značnou měrou ke zpřístupnění informací studentům předmětu Mikrosenzory a mikromechanické systémy, napomáhá studentům k lepšímu pochopení studované látky a ke zvýšení zájmu studentů a zájemcům z řad veřejnosti o oblast senzorové techniky. V projektu byl vytvořen multimediální výukový modul „Virtuální laboratoř senzorové techniky“, který je praktickým průvodcem studenta po laboratorních cvičeních předmětu Mikrosenzory a mikromechanické systémy a slouží jako jeden z hlavních studijních materiálů. Studenti si může virtuálně vyzkoušet laboratorní úlohy prováděné ve cvičeních. Z virtuálních úloh studenti můžou získat základní hodnoty, které jsou základem pro požadované protokoly do laboratorních cvičení. Protože jsou úlohy založeny na animacích typu FLASH a vybrané úlohy jsou doplněny videoukázkami, jsou studenti při ověření získaných znalostí při praktických laboratorních cvičeních samostatnější, snáze se na pracovišti orientují a mohou se zabývat i složitějšími principy mikrosenzorů. To zvyšuje jejich uplatnění v praxi. Projekt dále položil základy pro plánovanou virtuální laboratoř, ve které budou úlohy nejen simulovány pomocí animací, ale i reálně měřeny pomocí přípravků, ovládaných uživatelem přes Internetovou síť.
Popis anglickyFast expansion of information technologies leads to the number of experts decreasing in others electronic branches. However these branches are very important too. The introduction of university students and high school pupils to these branches by a modern and qualitative education process is a fundamental prerequisite of interest about these branches restart. One of these branches is a sensor technology area. The aim of this work is to increase the interest of students to the sensor technology by a new virtual lab of sensor technique, which is the base of an Internet education system.
Klíčová slovavirtuální laboratoř, senzor, Internet.
Klíčová slova anglickyvirtual lab, sensor, Internet.
Označení
IS3027
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Adámek Martin, Ing., Ph.D. - hlavní řešitel
Útvary
Ústav mikroelektroniky- příjemce (25.04.2005 - 31.12.2006)
Výsledky
Martin Adámek. Virtuální laboratoř senzorové techniky. Virtuální laboratoř senzorové techniky, Závěrečná zpráva o řešení grantového projektu č. 3027 Fondu rozvoje vysokých škol v roce 2006. 1. Brno, Česká republika: UMEL, FEKT, VUT v Brně, 2006. s. 1 ( s.)Detail
M. Adámek, M. Uhlár, E. Luňáček. Využití multimedií ve výuce senzorové techniky. In Pedagogický software 2006. České Budějovice, Czech Republic: Scientific Pedagogical Publishing, České Budějovice, 2006. s. 465 ( s.)ISBN: 80-8545-56-4.Detail