Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.06.2006 — 31.05.2009
Zdroje financování
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR - IMPULS
- částečně financující (2006-06-01 - 2009-05-31)
O projektu
Cílem projektu je vytvoření funkčního zázemí pro navrhování a vývoj leteckých konstrukcí se zaměřením na bezpilotní prostředek. Výstupem projektu by měl být letoun připravený k aplikaci v různých oblastech bezpilotních prostředků.
Popis anglickyThe goal of the project is establishment of fully functional technical basis for design and development of aircraft structures with particular focus on unmanned aerial vehicle. The fundamental outcome of the project should be aircraft prepared for applications in diverse areas of unmanned aerial vehicles.
Klíčová slovabezpilotní letoun, experimentální letoun, vývoj, certifikace
Klíčová slova anglickyunmanned aerial vehicle; experimental aircraft; development environment; certification; IMPULS
Označení
FI-IM3/041
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Píštěk Antonín, prof. Ing., CSc. - hlavní řešitel
Útvary
LÚ-odbor letadlové techniky- příjemce (01.06.2006 - 31.05.2009)
Výsledky
PÍŠTĚK, A.; HLINKA, J. Development and Realization of VUT 001 MARABU Aircraft for Experimental Verification of UAV Systems. Sborník 1. Národní konference Civilní bezpilotní systémy. Ústav letadlové techniky, ČVUT v Praze, FS Karlovo Náměstí 13, 121 35 Praha 2: Česká odborná společnost letecká, 2008. ISBN: 978-80-902522-2-6.Detail
ŠPLÍCHAL, M. Integrace bezpilotních prostředků do nesegregovaného vzdušného prostoru, požadavky na palubní vybavení. In Nové trendy v civilním letectví 2009. 1. Brno: CERM, 2009. s. 103-112. ISBN: 978-80-7204-631-7.Detail
KOUŘIL, M. Analýza letových vlastností letounu VUT-001-PJ Marabu. Brno: Letecký ústav, 2008. s. 3-104.Detail
ŠPLÍCHAL, M. Statistický rozbor UAV. Brno: 2007. s. 1-20.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Letové výkony letounu VUT-001 Marabu. Brno: Letecký ústav, FSI, VUT v Brně, 2008.Detail
ŠPLÍCHAL, M. Návrh elektrické soustavy letounu VUT 001 Marabu. Brno: 2006. s. 1-56.Detail
BLECHA, P.; BLECHA, R.; BRADÁČ, F. Posouzení funkční bezpečnosti vertikálního obráběcího centra FRUFQ 400A – VR/A20; č. Z-13-013. Brno: VUT v Brně, 2013.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Rozbor letových výkonů letounu VUT-001 Marabu. Rozbor letových výkonů letounu VUT-001 Marabu, LU04-2007-001.PE. 1. Brno: LU, FSI VUT v Brně, 2007.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Studie vlivu zvětšení rozpětí na letové výkony letounu. Studie vlivu zvětšení rozpětí na letové výkony letounu, LU 43/2006. 1. Brno: LU, FSI VUT v Brně, 2006.Detail
ŠOŠOVIČKA, R. Návrh pitot-statického systému letounu VUT-001 Marabu. Návrh pitot-statického systému letounu VUT-001 Marabu, LU 55/2006. 1. Brno: LU, FSI VUT v Brně, 2006.Detail
FINDA, J. Primární řízení VUT 001 Marabu se sdruženými ocasními plochami, LU 56/2006. LU 56/2006. 2006.Detail
ŠPLÍCHAL, M.; FINDA, J. Design and equioment of VUT 001 Marabu unmanned aerial vehicle for operation in non-segregated airspace. AVIATION, 2010, vol. 2010, no. 14, p. 24-32. ISSN: 1648-7788.Detail
HORÁK, M. Návrh trupu letounu VUT 001 Marabu. Praha: Asociace strojních inženýrů, 2010. s. 7-11.Detail
PÍŠTĚK, A.; HLINKA, J.; URÍK, T.; ŠPLÍCHAL, M. VUT 001 MARABU: Design philosophy and realization of an experimental aircraft supporting UAV applications in civil sector. In Unmanned Air Vehicle Systems. Bristol, UK: University of Bristol, 2009. p. 37.1-37.11. ISBN: 978-0-9552644-5-0.Detail
ŠPLÍCHAL, M.; FINDA, J. DESIGN AND EQUIPMENT OF VUT 001 MARABU UNMANNED AERIAL VEHICLE FOR OPERATION IN NON-SEGREGATE AIRSPACE. Vilnius, Litva: Vilniaus Gedimino technikos universiteto leidykla "Technika", 2009. p. 24-32.Detail
MALIŠ, M.; URÍK, T.; PÍŠTĚK, A.: M72B(TJ100); Pylon proudového motoru TJ100C. LKJI. (prototyp)Detail
MALIŠ, M.; PÍŠTĚK, A.; VANĚK, F.; URÍK, T.: M53A3z; Systém nosného propojení kovového křídla s kompozitním trupum letounu. LKJI. (funkční vzorek)Detail
MALIŠ, M.; URÍK, T.; PÍŠTĚK, A.; VANĚK, F.: M53A10s; Nosný spoj smíšené konstrukce ocasních ploch. LKJI. (funkční vzorek)Detail
MALIŠ, M.; URÍK, T.; FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, J.: M25A4; Sedačka letounu VUT 001 Marabu. LKJI. (funkční vzorek)Detail
MALIŠ, M.; PÍŠTĚK, A.; URÍK, T.; JURAČKA, J.; ŠPLÍCHAL, J.: M55B; Směrové kormidlo letounu VUT 001 Marabu. LKJI. (funkční vzorek)Detail
TŘETINA, K.; BENCALÍK, K.; PÍŠTĚK, A.: LU49-2007-001.SY; Palivová soustava pro pístový motor letounu. LÚ. (funkční vzorek)Detail
PÍŠTĚK, A.; KATRŇÁK, T.; JURAČKA, J.; MALIŠ, M.; VANĚK, F.: M55A; Vodorovné ocasní plochy letounu VUT-001 Marabu. LKJI. (prototyp)Detail
JURAČKA, J.; JEBÁČEK, I.; PÍŠTĚK, A.; VANĚK, F.: LU33-2009-001.ZK; Metodika pádových zkoušek podvozků letounu VUT 001 Marabu. LU FSI VUT. (metodika certifikovaná uplatněná)Detail
PÍŠTĚK, A.; KATRŇÁK, T.; JURAČKA, J.; MALIŠ, M.; VANĚK, F.: M57A; Centroplán letounu VUT-001 Marabu. LKJI. (prototyp)Detail
PÍŠTĚK, A.; JURAČKA, J.: Dokumentace LÚ; Integrální nádrž na vnějším křídle letounu. LÚ FSI VUT v Brně. (prototyp)Detail
PÍŠTĚK, A.: Dokumentace LU; Vztlakové klapky Fovlerova typu včetně uchyceni a ovládání. LKJI. (funkční vzorek)Detail
PÍŠTĚK, A.; URÍK, T.; MALIŠ, M.: Dokumentace LÚ; Kombinovaný závěs výškového kormidla se systémem řízení. Archiv LÚ. (prototyp)Detail
PÍŠTĚK, A.; BRANČÍK, P.; PEŠÁK, M.: STAUNO; Výpočet únosnosti tenkostěnných leteckých konstrulcí - metodika a program. Knihovna LÚ. URL: http://lu.fme.vutbr.cz. (software)Detail
JURAČKA, J.; MALIŠ, M.; ŠPLÍCHAL, J.; URÍK, T.: M32A; Kompozitní pružinová podvozková noha. Prototyp VUT001-Marabu. (prototyp)Detail
ŠPLÍCHAL, M.; HLINKA, J.; PÍŠTĚK, A.; FINDA, J.: LU54/2006; Přístrojová deska letounu VUT 001 Marabu. Letoun VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
MALIŠ, M.; URÍK, T.; JURAČKA, J.; ŠPLÍCHAL, J.: M53A; Trup letounu VUT 001 Marabu. LKJI. (prototyp)Detail
FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, J.; URÍK, T.: M52A(překryt); Překryty předního a zadního pilotního prostoru letounu VUT 001 Marabu. Instalován na prototypu letounu VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, J.; URÍK, T.; MALIŠ, M.: M25A(Interiér kabiny); Konstrukční řešení interiéru kabiny letounu VUT 001 Marabu. Instalován v prototypu letounu VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, J.; KOUŘIL, M.; PÍŠTĚK, A.: M27A2z(Příčné řízení); Systém příčného řízení. Instalován na prototypu letounu VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, J.; KOUŘIL, M.; PÍŠTĚK, A.: M27A1z(Podélné řízení); Systém podélného řízení. Instalován v prototypu letounu VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, J.; VANĚK, F.: M27A33z; Pedál směrového řízení. Instalován v letounu VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
TŘETINA, K.; BENCALÍK, K.; PÍŠTĚK, A.: LU29-2008-001.SY; Pitot-statická soustava pro experimentální letoun. LÚ. (funkční vzorek)Detail
ŠPLÍCHAL, J.; PÍŠTĚK, A.: M32B; Příďový podvozek letounu. LKJI. (prototyp)Detail
FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, M.: M25A10z(plynova paka); Plynová páka. Instalován v experimentálním letounu VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
ŠPLÍCHAL, M.; HLINKA, J.: LU33-2007-001.SY; Elektrická soustava letounu VUT 001 Marabu. Letecký ústav, Letoun VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail
URÍK, T.; MALIŠ, M.; ŠPLÍCHAL, J.; JURAČKA, J.: Technologie výroby kompozitni sendvičové konstrukce s využitím počítačové podpory konstruování. PLASTSERVIS-L, s.r.o.. (ověřená technologie)Detail
URÍK, T.; JURAČKA, J.; MALIŠ, M.: M32A_NF; Kompozitová forma trupu VUT 001 Marabu. PLASTSERVIS-L, s.r.o.. (funkční vzorek)Detail
URÍK, T.; PLHAL, M.; ŠPLÍCHAL, J.: M71A; Motorové Lože. LKJI. (prototyp)Detail
PÍŠTĚK, A.; JURAČKA, J.; URÍK, T.: OK-VUT; Letoun VUT 001 Marabu. LKJI. URL: http://lu.fme.vutbr.cz. (prototyp)Detail
FINDA, J.; ŠPLÍCHAL, J.; KOUŘIL, M.; PÍŠTĚK, A.: M27A3z; Systém směrového řízení letounu VUT 001 Marabu. Zastavěno v prototypu letounu VUT 001 Marabu. (funkční vzorek)Detail