Detail projektu

Výuka pokročilých témat teoretické informatiky na mezinárodní úrovni

Období řešení: 01.01.2010 — 31.12.2010

Zdroje financování

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Fond rozvoje vysokých škol (FRVŠ)

- plně financující (2010-01-01 - 2010-12-31)

O projektu

Fakulta informačních technologií Vysokého učení technického v Brně v letošním roce prochází významnou změnou v organizaci výuky zejména navazujícího magisterského studijního programu. Dosud bylo studium magisterského programu Informační technologie možné ve čtyřech různých odborných zaměřeních, přičemž studium formálních jazyků a teoretické informatiky bylo, kromě jednoho povinného předmětu, jen velmi okrajové. Počínaje akademickým rokem 2009/2010 bude magisterské studium nabízeno ve třech stávajících a šesti nových odborných zaměřeních, jedním z nich jsou Matematické metody v informačních technologiích, kam formální jazyky a teoretická informatika bezpochyby patří. Cílem tohoto projektu je vytvoření výukových pomůcek, které budou studenty tohoto nového zaměření a zejména studenty doktorského studijního programu seznamovat s moderními trendy v teoretické informatice a souvisejících matematických tématech. Tyto pomůcky však poslouží také v několika předmětech zmíněného nového zaměření magisterského studia. Veškeré výstupy tohoto projektu budou vytvářeny v anglickém jazyce, což českým studentům umožní seznámit se s používanou světovou terminologií a zahraničním studentům přicházejícím studovat na Fakultu informačních technologií poskytne výukové materiály, kterým budou rozumět.

Označení

FR2581/2010/G1

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Útvary

Ústav informačních systémů
- spolupříjemce (01.01.2010 - 31.12.2010)

Výsledky

ČERMÁK, M. Multilanguages and Multiaccepting Automata System. Proceedings of the 16th Conference and Competition STUDENT EEICT 2010 Volume 5. Brno: Faculty of Information Technology BUT, 2010. p. 146-150. ISBN: 978-80-214-4080-7.
Detail

KOUTNÝ, J. On n-Path-Controlled Grammars. Proceedings of the 16th Conference STUDENT EEICT 2010 Volume 5. Brno: Brno University of Technology, 2010. p. 176-180. ISBN: 978-80-214-4080-7.
Detail