Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 18.01.2012 — 27.09.2012
Zdroje financování
Neveřejný sektor - Přímé kontrakty - smluvní výzkum, neveřejné zdroje- plně financující (2012-01-18 - 2012-09-27)
O projektu
Analýza dopravní nehody motocyklu se smrtelným zraněním u obce Malhostice. Na motocyklu cestovaly dvě osoby, přičemž následkem nehody došlo k usmrcení jedné z nich. Vzhledem k absenci svědků a amnézii přeživší osoby, bylo nutné vyhodnotit, která osoba řídila motocykl. Provedená DNA analýza stop na řídítkách motocyklu neurčila jednoznačně řidiče motocyklu. K nehodě došlo na křižovatce tvaru „T“ a z dostupných podkladů nebylo jednoznačně jasné, jakou trajektorií motocykl křižovatku projel. Pro stanovení příčiny dopravní nehody bylo nutné provést výpočty a simulace několika možností průjezdu motocyklu křižovatkou – jejich porovnáním byla vybrána technicky přijatelná varianta. Pro stanovení řidiče byla provedena simulace nárazu motocyklu do sloupku svodidla a pohybu jednotlivých účastníků po nárazu, při jejím zpracovávání byl s Ústavem soudního lékařství konzultován mechanismus možného vzniku poranění obou účastníků. Byla provedena komplexní analýza nehodového děje, jak z technického, tak lékařského pohledu, na jejímž základě byl stanoven řidič motocyklu.
Popis anglickyAnalysis of motorcycle traffic accident with fatal injuries near the village Malhostice. Two people travelled the motorcycle, the result of an accident causing the death of one of them. In the absence of witnesses and survivors amnesia, it was necessary to evaluate which person drove a motorcycle. Performed DNA analysis of the feet on the handlebars of the motorcycle failed to identify clearly the driver of the motorcycle. The accident occurred at the intersection of the "T" and the available evidence was not explicitly clear what the bike paths crossed an intersection. To determine the causes of traffic accidents was necessary to perform calculations and simulations of several motorcycle transit options - the comparison was chosen technically acceptable option. To determine the driver was simulated motorcycle crash into a guardrail post movement of individual participants after the collision, when the processing was with the Institute of Forensic Medicine consulted on the possible mechanism of injury to both parties. A comprehensive analysis of accident happens, both from a technical and medical point of view, on the basis of which was established motorcycle driver.
Klíčová slovadoprava, motocykl, nehoda
Klíčová slova anglickymotorcycle, accident, traffic
Označení
C1417
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Bilík Martin, Ing. et Ing. Bc., Ph.D. - hlavní řešitelBradáč Albert, Ing., Ph.D. - spoluřešitelKrejčíř Pavel, Ing. - spoluřešitelVémola Aleš, doc. Ing., Ph.D., dr. h. c. - spoluřešitel
Útvary
Ústav soudního inženýrství- příjemce (18.01.2012 - 27.09.2012)Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje- objednatel (01.01.1900 - nezadáno)
Výsledky
BILÍK, M.; BRADÁČ, A.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Dopravní nehoda motocyklu. 2012. s. 1 (1 s.).Detail
BILÍK, M.; BRADÁČ, A.; VÉMOLA, A.; KREJČÍŘ, P. Dopravní nehoda motocyklu (4007). 2012. s. 1-20.Detail