Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.01.2021 — 31.12.2025
Zdroje financování
Ministerstvo vnitra ČR - PROGRAM STRATEGICKÁ PODPORA ROZVOJE BEZPEČNOSTNÍHO VÝZKUMU ČR 2019-2025 (IMPAKT 1) PODPROGRAMU 1 SPOLEČNÉ VÝZKUMNÉ PROJEKTY (BV IMP1/1VS)
- plně financující (2020-10-07 - 2025-12-30)
O projektu
Hlavním cílem projektu je výzkum a vývoj systému elektronického omezení rychlosti osobních vozidel, který je aktivován výhradně bezpečnostními sbory při mimořádných a krizových situacích. Primárním účelem systému je ochrana zdraví a životů příslušníků bezpečnostních sborů, dále zvýšení bezpečnosti osob a majetku při pronásledování vozidel a jejich bezpečné zastavení bez použití destruktivních donucovacích prostředků (vytlačování vozidlem, zásah střelnou zbraní, zastavovací pás atd.). Výsledkem projektu jsou funkční vzorky komunikační modulů navrhovaného systému. Výzkum datové komunikace mezi jednotlivými bloky systému bude realizován s důrazem na silné zabezpečení vůči kybernetickým hrozbám, útokům a možnému zneužití neautorizovanými osobami.
Popis anglickyThe main goal of the project is research and development of the electronic system providing the remote speed limitation of vehicles that will be activated exclusively by security force during security situations. The primary purpose of the system is to safely stop persecuted vehicles without the use of destructive coercive means (vehicle displacement, firearm strike, stopping belt, etc.), thereby increasing the safety of intervening security forces and reducing property impacts. The project will result in the design of the novel concept of the system and its verification by functional samples of communication modules. Due to the sensitivity of data communication, the project will be solved with an emphasis on information and system security with protection against cyber threats.
Klíčová slovaBezpečnost; bezpečnostní sbor; V2V; V2I; krizová situace
Klíčová slova anglickyspeed limitation, security force, 2V2, 2VI, emergency situations
Označení
VJ01010066
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Vrba Kamil, prof. Ing., CSc. - hlavní řešitelMalina Lukáš, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitelMartinásek Zdeněk, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitelPokorný Jiří, Ing. - spoluřešitelSysel Petr, doc. Ing., Ph.D. - spoluřešitelŠeda Pavel, RNDr. Ing., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Ústav telekomunikací- příjemce (16.03.2020 - nezadáno)
Výsledky
POKORNÝ, J.; ŠEDA, P.; DVOŘÁK, J.; MALINA, L.; MARTINÁSEK, Z. The Security Testbed for the Purposes of the ITS-G5 Communication Attacks Prevention. In 2021 13th International Congress on Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT). online: 2021. p. 1-6. ISBN: 978-1-6654-0219-4.Detail
KAMAL, M.; TARIQ, M.; SRIVASTAVA, G.; MALINA, L. Optimized Security Algorithms for Intelligent and Autonomous Vehicular Transportation Systems. IEEE TRANSACTIONS ON INTELLIGENT TRANSPORTATION SYSTEMS, 2021, vol. 0, no. 2021, p. 1-7. ISSN: 1558-0016.Detail
POSPÍŠIL, J.; DVOŘÁK, J.; ŠEDA, P.; MALINA, L.; MARTINÁSEK, Z. Capturing the Vehicle to Everything Communication Using Software Defined Radio in ITS-G5. In 45nd International Conference on Telecommunications and Signal Processing (TSP 2022). IEEE, 2022. IEEE, 2022. p. 238-241. ISBN: 978-1-6654-6948-7.Detail
MALINA, L.; ŠEDA, P.; MARTINÁSEK, Z.; ŠROTÝŘ, M.; VANIŠ, M.; LOKAJ, Z.; POKORNÝ, J. On Security and Privacy in Vehicle Speed Limiting Services in the Internet of Vehicles. IEEE Intelligent Transportation Systems Magazine, 2022, vol. 2022, no. 9, p. 2-16. ISSN: 1941-1197.Detail
DVOŘÁK, J.; POSPÍŠIL, J.; ŠEDA, P.; MALINA, L.; MARTINÁSEK, Z.; ŠROTÝŘ, M.; MIKLÓŠIK, I.; TÁBORSKÝ, V. Implementation and Field Testing of V2V Vehicle Stopping System. In 2023 15th International Congress on Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT). 2023. p. 22-27. ISBN: 979-8-3503-9328-6.Detail
LOKAJ, Z.; ŠROTÝŘ, M.; VANIŠ, M.; MIKLÓŠIK, I.; MARTINÁSEK, Z.; POSPÍŠIL, J.; DVOŘÁK, J.; ŠEDA, P.: VJ01010066-V1; Mobilní komunikační jednotka do vozidla s napojením na CAN sběrnici. Ústav aplikované informatiky v dopravě, FD, ČVUT v Praze a Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, VUT v Brně. (funkční vzorek)Detail