Detail projektu
Technologické metody ovlivňování stability tunelové čelby
Období řešení: 1.1.1999 — 31.12.2001
Zdroje financování
Grantová agentura České republiky - Standardní projekty
O projektu
Popis anglicky
In the past, the coupled modeling (mutual influence of mathematical and physical models from equivalent materials and measurement "in-situ") proved several advantages when dealing with geotechnical structures. In this grant project new procedures willbeintroduced, starting with mathematical, non-linear model, linked up with the conception of Professor Desai from University of Arizona, Tucson, and with applications of results from physical models and measurements "in-situ". The submitted project is isome respect a continuation of the previous one, supported also by GACR. The latter project has been evaluated to be of an exceptional merit in the final expert reports. Free parameters were originally internal stresses and internal strains. The non-linearbehavior was described by linear relation eigenparameters-stresses or strains in the rock mass. The non-linearity was then expressed by the internal parameters. The idea of Professor Desai involves non-linear distribution of stresses which wil
Označení
GA103/99/1135
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Weiglová Kamila, doc. Ing., CSc. - hlavní řešitel
Útvary
Fakulta stavební
- investor (1.1.1980 - nezadáno)
Fakulta stavební
- odpovědné pracoviště (1.1.1980 - nezadáno)
Fakulta stavební
- příjemce (1.1.1980 - nezadáno)
Výsledky
JANKŮ, H. Varianty řešení podzemních garáží. In XI. mezinárodní vědecká konference, Sborník příspěvků konference doktorandů, Sekce – Teorie konstrukcíXI. mezinárodní vědecká konference, Sborník příspěvků konference doktorandů, Sekce – Teorie konstrukcí. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1999. s. 19-23. ISBN: 80-214-1447-2.
Detail
BOŠTÍK, J., NAZARI, F. Stabilita souběžných podzemních staveb během technologie ražení. In 29. konference Zakládání staveb Brno 2001 - Sborník příspěvků. Brno: CERM, s.r.o. Brno, 2001. s. 112 ( s.)ISBN: 80-7204-217-3.
Detail
BOŠTÍK, J. Stabilita horninového pilíře při technologickém postupu výstavby tunelů. In 3. ODBORNÝ SEMINÁŘ DOKTORSKÉHO STUDIA. Sborník odborného semináře doktorského studia. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, Ústav pozemního stavitelství, 2001. s. 5 ( s.)ISSN: 1212-9275.
Detail
WEIGLOVÁ, K. The solution of conceptual problems linked with the construction of a tunnel. In Computer methods and Advances in Geomechanics. Rotterdam: Balkema, 2001. p. 715 ( p.)ISBN: 905809183X.
Detail
PROCHÁZKA, P., WEIGLOVÁ, K. Coupled modelling using DSC and TFA models. In 2nd Internation Conference on Theoretical, Applied, Computational and Experimental Mechanics. Kharagpur, Indická republika: ., 2001. p. na CD ( p.)
Detail
Odpovědnost: Weiglová Kamila, doc. Ing., CSc.