Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
TEPLÝ, B.
Originální název
Stavební inženýr a veřejné zakázky aktuálně
Anglický název
The Building Engineer and Public Tenders Now
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Téma veřejných zakázek na stavební práce je velmi častým předmětem diskuzí, které jsou však obvykle zaměřeny převážně na politické, administrativní a právní aspekty a zřídkakdy odrážejí profesní specifika, tj. úlohu a očekávanou součinnost stavebního inženýra. Je to k neprospěchu věci, zejména v současné situaci, kdy v období hospodářského propadu je při hodnocení zakázek převážně používáno kritérium nejnižší ceny (dále jen NC).
Anglický abstrakt
The topic of public tenders for building works is frequently presented in discussions which, however, usually primarily focus on political, administrative and legal aspects but only seldom deal with specific profesional issues, i.e. the role and expected synergy of a building engineering. It is to the detriment of the situation, mainly nowadays when we are facing economic recession when tenders are prevailingly evaluated using the lowest price criterion. Hence, in conformity with the Public Tender Act no. 137/2006 as amended, attention turns to the economic benefit criterion, which the autor believes in building contracts should focus on the evaluation and assessment of lifetime costs and potential revenues.
Klíčová slova
veřejné zakázky, stavební práce, kritérium nejnižší ceny, kritérium ekonomické výhodnosti
Klíčová slova v angličtině
Public tenders, building works, lowest price criterion, economic benefit criterion
Autoři
Rok RIV
2013
Vydáno
2. 6. 2013
Místo
Brno, Česká republika
ISSN
1802-2030
Periodikum
Stavebnictví
Ročník
7
Číslo
6-7
Stát
Česká republika
Strany od
34
Strany do
37
Strany počet
4
BibTex
@article{BUT105882, author="Břetislav {Teplý}", title="Stavební inženýr a veřejné zakázky aktuálně", journal="Stavebnictví", year="2013", volume="7", number="6-7", pages="34--37", issn="1802-2030" }