Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
COUFAL, T.
Originální název
Deformační charakteristika přední části vozidla
Anglický název
Deformation characteristic of front part of the vehicle
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Článek se zabývá problematikou deformačního chování jednotlivých partií přední části vozidla při čelním nárazu do překážky. Svým obsahem navazuje a je pokračováním problematiky publikované na studentské konferenci JuFoS 2012 pod názvem „Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s pomocí reálné deformační charakteristiky“. V minulém výše uvedeném článku byla zpracována komplexní deformační charakteristika vystihující deformační chování přední části vozidla jako celku, což bylo možné využít pro výpočty energetické ekvivalentní rychlosti vozidla (dále jen EES) při střetech, při kterých dochází k rovnoměrnému poškození celé přední části vozidla, tj. čelní střety s plným překrytím. Současný článek je zaměřen na rozdělení přední části vozidla do 36 jednotlivých zón, kdy každá zóna je charakterizována příslušnou deformační charakteristikou, která je zpracována s pomocí dat z čelní nárazové zkoušky vozidla do tuhé bariéry. Na základě této hypotézy lze přesněji určit deformační energii spotřebovanou při čelním nárazu vozidla s částečným překrytím jak šířkovým, tak výškovým.
Anglický abstrakt
In the article is solved the problematic of deformation behavior in individual areas of the front part of the vehicle in a frontal crash. Whose content follows, and is a continuation of problematics which it was published in 2012 in the JuFoS students conference with the title "Calculation of energy equivalent speed EES with the aid of real deformation characteristics." In the past the above article was solved complex deformation characteristics that describe the deformation behavior of the front of the vehicle as a whole which could be used to calculate the energy equivalent speed vehicles (EES) in the crashes which cause damage evenly throughout the front of the vehicle. The present article is focused on the distribution of the front of the vehicle to 36 different zones each zone is characterized by the deformation characteristic which is processed with the help of data from the frontal crash test. On the based this hypothesis we can accurately determine deformation energy consumed during the frontal crash with partial overlap.
Klíčová slova
Střet, EBS, EES, deformace, vozidlo, energie
Klíčová slova v angličtině
Crash, EBS, EES, deformation, vehicle, energy.
Autoři
Rok RIV
2013
Vydáno
25. 4. 2013
Nakladatel
VUT v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-4485-0
Kniha
Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012
Číslo edice
1
Strany od
Strany do
8
Strany počet
BibTex
@inproceedings{BUT111092, author="Tomáš {Coufal}", title="Deformační charakteristika přední části vozidla", booktitle="Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012", year="2013", number="1", pages="1--8", publisher="VUT v Brně", address="Brno", isbn="978-80-214-4485-0" }