Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Rozvoj všeobecného vzdělávání jako teorie, program, vize a cesta
Anglický název
Development of general education as a theory, program, vision and way
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Koncept kurikula a klíčových kompetencí předpokládá zkvalitnění jak vzdělávací koncepce na všech stupních vzdělávacího systému, tak úspěšnost absolventa v profesní praxi i v ţivotě. Kurikulum, idea všeobecného rozvoje a klíčové kompetence chce vybavit absolventy potřebnými vědomostmi a dovednostmi, aby zvládli tempo společensko-profesního života po odborné i lidské stránce. To předpokládá rozvoj všeobecného i odborného vzdělávání. Jak spojit vizi všeobecnosti a odbornosti do jednotícího systému tak, aby plně odpovídal nárokům moderního vzdělávání? Příspěvek se zabývá koncepcí, realizací i zpětnovazební reflexí začlenění společenskovědních předmětů do kurikula technické univerzity. Sleduje zejména výsledky výuky společenskovědních předmětů pohledem učitelů i studentů a úspěchy i problémy, které s sebou nese kombinace akademického a polytechnického pojetí kurikula.
Anglický abstrakt
The concept of curriculum and key competences expects improving of education both at all levels of the educational system and graduate's success in professional praxis and personal life. Curriculum, idea of student's general development and key competences want to equip graduates with knowledge and skills which they need to manage the high tempo of social and professional life from both the specialized and human position. It supposes the development of general and specialised education. How to connect a vision of generality and expertise to unifying system to fully meets the requirements of modern education? The paper deals with the conception, implementation and feedback reflection of integration of social sciences into the curriculum in the technical university. The paper shows mainly the results of teaching of social sciences subjects, success and challenges got by the combination of academic and polytechnic concept of curriculum.
Klíčová slova
Vzdělávání, kurikulum, všestranný rozvoj studenta, klíčové kompetence, společenskovědní předměty, hodnocení kvality výuky.
Klíčová slova v angličtině
Education, curriculum, student's general development, key competences, social science subjects, education quality evaluation.
Autoři
Vydáno
10. 9. 2014
Nakladatel
FVT TU Košice
Místo
Prešov
ISBN
978-80-553-1808-0
Kniha
Technologické vzdelávanie v sociokultúrnom a environmentálnom kontexte
Číslo edice
1
Strany od
62
Strany do
66
Strany počet
5
BibTex
@inproceedings{BUT112914, author="Jaroslav {Lindr}", title="Rozvoj všeobecného vzdělávání jako teorie, program, vize a cesta", booktitle="Technologické vzdelávanie v sociokultúrnom a environmentálnom kontexte", year="2014", number="1", pages="62--66", publisher="FVT TU Košice", address="Prešov", isbn="978-80-553-1808-0" }