Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Úloha společenskovědního vzdělávání v procesu kultivace studentů
Anglický název
Role of social science education in process of cultivating students
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
V současné době je kladen velký důraz na všestranný rozvoj absolventů vysokých škol. Děje se tak hlavně proto, že roste potřeba uspět v náročných podmínkách rozvoje společnosti a také proto, že je vyžadována úspěšná integrace do pracovního prostředí. Vzniká otázka, zda univerzity jsou schopny dostatečně připravit své absolventy na flexibilní zapojení do života. Příspěvek se zabývá hodnocením zkušeností s výukou společenskovědních předmětů na Fakultě stavební VUT v Brně z minulých let. Sleduje splnění cílů jednotlivých předmětů, úspěšnost výuky, pochopení významu a přínosu společenských věd pro profesní a osobní rozvoj studentů. S pomocí zpětnovazebního hodnocení z agendy tzv. Hodnocení kvality výuky je provedeno grafické a číselné vyhodnocení získaných dat. Na základě toho je provedena pedagogická evaluace předmětů s ohledem na vizi do budoucnosti.
Anglický abstrakt
At present there is a great emphasis on general development of university graduates. It is mainly because of the increasing need to succeed in challenging conditions of society development, and because of successful integration in the work environment. Therefore it is a question whether universities prepare graduates sufficiently for a flexible involvement in life. The paper deals with the evaluation of experience of social sciences teaching at the Faculty of Civil Engineering BUT from previous years. It monitors the fulfilment of the goals of particular subjects, the success of teaching, understanding the importance and contribution of social sciences to professional and personal development of students. With the results of the feedback survey called Quality teaching evaluation, the graphic and numeric evaluation of the obtained data is carried out. On this basis, the pedagogical evaluation of subjects with a view of the future appears in the final summary.
Klíčová slova
Kurikulum, kurikulární vize, společenskovědní předměty, všeobecně vzdělávací předměty, všeobecnost a odbornost, klíčové kompetence, studijní plán, profil absolventa, inovace
Klíčová slova v angličtině
Curriculum, curricular vision, social science subjects, general education, generality and specialisation, key competences, academic plan, profile of absolvent, innovation
Autoři
Vydáno
25. 11. 2014
Nakladatel
SvF STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4277-1
Kniha
Prínos spoločenských vied k rozvoju znalostnej spoločnosti
Číslo edice
1
Strany od
79
Strany do
86
Strany počet
7
BibTex
@inproceedings{BUT112926, author="Jaroslav {Lindr}", title="Úloha společenskovědního vzdělávání v procesu kultivace studentů", booktitle="Prínos spoločenských vied k rozvoju znalostnej spoločnosti", year="2014", number="1", pages="79--86", publisher="SvF STU Bratislava", address="Bratislava", isbn="978-80-227-4277-1" }