Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
VENDEL, J.
Originální název
Sledování a ověřování míry spolupůsobení bezstykové koleje a mostních konstrukcí
Anglický název
Monitoring and Verification Rate of Interaction Continuous Welded Rail and The Bridges
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Příspěvek je zaměřen na sledování a vyhodnocení chování bezstykové koleje na mostech. Na základě geodetických měření jsou sledovány čtyři mosty na provozovaných tratích na území ČR, na kterých byla zřízena bezstyková kolej. Tyto mosty byly vybrány záměrně z toho důvodu, že jejich dilatační délky jsou blízké nebo mírně přesahují dovolená rozpětí, která byla v minulosti stanovena na základě sledování a teoretických výpočtů. Při geodetických měřeních byl sledován posun mostní konstrukce a také jednotlivých kolejnicových pásů. Na výsledném chování celého systému se podílí řada faktorů od konstrukce železničního mostu, přes skladbu železničního svršku, až po vliv teploty, která byla průběžně zaznamenávána v průběhu několika etap měření. Všechny tyto etapy byly vyhodnoceny a porovnávány na modelech vytvořených v programu založeného na zákonitostech metody konečných prvků. Snahou bylo stanovit na modelech výsledné hodnoty jednotlivých neznámých tak, aby se chování modelovaného systému, co nejvěrněji přiblížilo skutečnému chování systému na provozované trati. Tato pozorování a ověřování směřují k vytvoření mezí platnosti pro soubor neznámých parametrů podílejících se na spolupůsobení bezstykové koleje a mostu a k využití těchto znalostí v obecné rovině pro různé typy mostních konstrukcí s libovolným železničním svrškem.
Anglický abstrakt
Contribution is focused on monitoring and verification behaviour of continuous welded rail and the bridges. By geodetic measurements are monitored four bridges in operated lines in the Czech Republic, where was laid continuous welded rail. The bridges were selected, because expansion lengths are nearby or longer than maximum allowed effective spans, which were determined on monitoring and theoretically calculations in the past. During the geodetic measurements was monitored a movement construction of bridge and couple of rail strings. A number of factors participate in the resulting behaviour of whole system from rail bridge construction, railway superstructure to temperature influence, which was continuously noted during a number of phases of measurements. Each of the phases was evaluated and compared with the models constructing by finite element method. An effort was to determined unknown values on the models in such a way, that behaviour the modelled systems were similar to real behaviour of system in operated lines. These monitoring and measurements are focused on establishing applicability limits for unknown parameters, which participate on interaction continuous welded rail and a bridge and for using knowledge in general layer with variable types of bridges constructions and railway superstructures.
Klíčová slova
Bezstyková kolej, mosty, spolupůsobení, posun, vliv teploty.
Klíčová slova v angličtině
Continuous welded rail, bridges, interaction, movement, temperature influence.
Autoři
Rok RIV
2015
Vydáno
22. 1. 2015
Nakladatel
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, Veveří 331/95, 602 00 Brno
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-5091-2
Kniha
Sborník abstraktů
Číslo edice
1
Strany od
187
Strany do
Strany počet
385
BibTex
@inproceedings{BUT114933, author="Jiří {Vendel}", title="Sledování a ověřování míry spolupůsobení bezstykové koleje a mostních konstrukcí", booktitle="Sborník abstraktů", year="2015", number="1", pages="187--187", publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební, Veveří 331/95, 602 00 Brno", address="Brno", isbn="978-80-214-5091-2" }