Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Význam společenskovědních předmětů v rozvoji profesního vzdělávání
Anglický název
The importance of social science subjects in professional education development
Typ
kapitola v knize
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Nalezení optimální podoby vzdělávání na školách a profesního vzdělávání pro odbornou praxi není jednoduché. Moderní doba klade rostoucí požadavky na odborné vzdělání a na osvojení všech klíčových kompetencí, které absolventům umožní se lépe začlenit do profesní praxe i zvládnout osobní život. Všestranný rozvoj zastupují na Stavební fakultě VUT v Brně společenskovědní předměty, které je možné nabídnout i v rámci celoživotního vzdělávání. Příspěvek se zamýšlí nad významem těchto předmětů pro profesní vzdělání. Analyzuje dosavadní zkušenosti s výukou pohledem studentů, kteří se v anonymním dotazníku vyjadřují k přínosu předmětů pro studium i osobní rozvoj. Údaje jsou cenným zjištěním i impulsem pro modernizaci a zkvalitnění výuky do budoucna.
Anglický abstrakt
Finding an optimal form of university education and a professional education for practice is not a simple task. Today the emphasis focuses on increasing the competence of specialised education and also on the acquisition of all key competences that help graduates to incorporate more successfully in the professional practice and to manage more successfully their personal life. A general educational development is represented at the Faculty of Civil Engineering BUT in Brno by social sciences subjects, which can be offered in a long-life learning programme as well. The paper focuses on the importance of these subjects for a professional education. Furthermore, it analyses the existing experience with social sciences subjects teaching with help of student’s view. The students can express their opinions on the importance of the subjects for their studies and for their personal development in an anonymous questionnaire. The gathered data are an important finding and an impulse towards modernisation and efficiency of teaching in the future.
Klíčová slova
Profesní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, kurikulum, klíčové kompetence, všestranný rozvoj, společenskovědní předměty, hodnocení kvality výuky
Klíčová slova v angličtině
Professional education, long-life education, curriculum, key competences, specialised competences, general educational development, social sciences subjects, educational quality evaluation
Autoři
Vydáno
30. 6. 2014
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Místo
Brno
ISBN
978-80-7375-918-6
Kniha
Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol
Číslo edice
1
Strany od
127
Strany do
135
Strany počet
9
BibTex
@inbook{BUT121026, author="Jaroslav {Lindr}", title="Význam společenskovědních předmětů v rozvoji profesního vzdělávání", booktitle="Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol", year="2014", publisher="Mendelova univerzita v Brně", address="Brno", edition="1", pages="127--135", isbn="978-80-7375-918-6" }