Detail publikace

Workshop jako forma výuky uměleckých oborů

HELIA De FELICE, J. Da SILVA MELO, E.

Originální název

Workshop jako forma výuky uměleckých oborů

Anglický název

The workshop as a form of teaching arts

Typ

kapitola v knize

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Publikace je souborem textů o umění a učení performance. Výběr autorů vychází z okruhu umělců - performerů, pedagogů, kteří tuto disciplínu učí na uměleckých a umělecko-výchovných školách a teoretiků, kteří performativní aspekty v umění mapují nebo je zkoumají v rámci doktorských studií. Základ tvoří příspěvky pronesené na konferenci Akce a reakce, která proběhla na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve dnech 24. a 25. října 2013. Příspěvky se zabývají performativitou ve vizuálním umění a výukou performance na uměleckých školách vizuálního zaměření. Jedná se o pokus ustanovit oborovou diskusní platformu, jež může následně vstoupit do interdisciplinárního dialogu s názorovými pozicemi divadelní, taneční, hudební, případně jazykové performance. Texty zkoumají posun od existenciální, ritualizované performance 60. let k analytickým (post)produ kčním performativním strategiím a zrcadlí rozdílné pozice svých autorů.

Anglický abstrakt

The publication is a collection of texts on art and the process of performance learning. To the circle of authors belong artists-performers, educators who teach this discipline in art and art-educational schools, and theorists who examine performative aspects of arts, or subject them to an in-dept analysis within the framework of doctoral studies. The foundations of the book are constituted by the academic papers presented at the Akce a reakce (Action and Reaction) conference that took place at the Department of Art Education at the Palacký University in Olomouc on 24 and 25 October 2013. The papers deal with performativity in visual arts and its instruction in visual-oriented art schools. This is an attempt to establish a professional discussion platform, which can subsequently enter into interdisciplinary dialogue of views originating from the areas of theater, dance, music, or language performance. Texts presented explore the shift from existential, ritualized performance of the 1960s to the analytical (post)production performative strategies, and reflect the different positions of their authors.

Klíčová slova

umění, performance, edukace

Klíčová slova v angličtině

art, performance, education

Autoři

HELIA De FELICE, J.; Da SILVA MELO, E.

Rok RIV

2015

Vydáno

15. 12. 2015

Nakladatel

Univerzita Palackého

Místo

Olomouc

ISBN

978-80-244-4619-6

Kniha

Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově

Číslo edice

1

Strany od

16

Strany do

27

Strany počet

11

BibTex

@inbook{BUT122992,
  author="Jennifer {Helia De Felice} and Eva {Da Silva Melo}",
  title="Workshop jako forma výuky uměleckých oborů",
  booktitle="Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově",
  year="2015",
  publisher="Univerzita Palackého",
  address="Olomouc",
  edition="1",
  pages="16--27",
  isbn="978-80-244-4619-6"
}