Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
HELIA De FELICE, J. Da SILVA MELO, E.
Originální název
Workshop jako forma výuky uměleckých oborů
Anglický název
The workshop as a form of teaching arts
Typ
kapitola v knize
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Publikace je souborem textů o umění a učení performance. Výběr autorů vychází z okruhu umělců - performerů, pedagogů, kteří tuto disciplínu učí na uměleckých a umělecko-výchovných školách a teoretiků, kteří performativní aspekty v umění mapují nebo je zkoumají v rámci doktorských studií. Základ tvoří příspěvky pronesené na konferenci Akce a reakce, která proběhla na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve dnech 24. a 25. října 2013. Příspěvky se zabývají performativitou ve vizuálním umění a výukou performance na uměleckých školách vizuálního zaměření. Jedná se o pokus ustanovit oborovou diskusní platformu, jež může následně vstoupit do interdisciplinárního dialogu s názorovými pozicemi divadelní, taneční, hudební, případně jazykové performance. Texty zkoumají posun od existenciální, ritualizované performance 60. let k analytickým (post)produ kčním performativním strategiím a zrcadlí rozdílné pozice svých autorů.
Anglický abstrakt
The publication is a collection of texts on art and the process of performance learning. To the circle of authors belong artists-performers, educators who teach this discipline in art and art-educational schools, and theorists who examine performative aspects of arts, or subject them to an in-dept analysis within the framework of doctoral studies. The foundations of the book are constituted by the academic papers presented at the Akce a reakce (Action and Reaction) conference that took place at the Department of Art Education at the Palacký University in Olomouc on 24 and 25 October 2013. The papers deal with performativity in visual arts and its instruction in visual-oriented art schools. This is an attempt to establish a professional discussion platform, which can subsequently enter into interdisciplinary dialogue of views originating from the areas of theater, dance, music, or language performance. Texts presented explore the shift from existential, ritualized performance of the 1960s to the analytical (post)production performative strategies, and reflect the different positions of their authors.
Klíčová slova
umění, performance, edukace
Klíčová slova v angličtině
art, performance, education
Autoři
HELIA De FELICE, J.; Da SILVA MELO, E.
Rok RIV
2015
Vydáno
15. 12. 2015
Nakladatel
Univerzita Palackého
Místo
Olomouc
ISBN
978-80-244-4619-6
Kniha
Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově
Číslo edice
1
Strany od
16
Strany do
27
Strany počet
11
BibTex
@inbook{BUT122992, author="Jennifer {Helia De Felice} and Eva {Da Silva Melo}", title="Workshop jako forma výuky uměleckých oborů", booktitle="Akce a reakce. Performativní aspekty v současném umění a umělecké výchově", year="2015", publisher="Univerzita Palackého", address="Olomouc", edition="1", pages="16--27", isbn="978-80-244-4619-6" }