Detail publikace

STUDIE KOMPOZITNÍHO TESTU MODELOVANÉHO KULOVITÝMI DISKRÉTNÍMI

DUBINA, R.

Originální název

STUDIE KOMPOZITNÍHO TESTU MODELOVANÉHO KULOVITÝMI DISKRÉTNÍMI

Anglický název

STUDY OF COMPOSITE ELEMENT TEST MODELLED BY SPHERICAL DISCRETE ELEMENTS

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Článek se zaměřuje na porovnání výsledků simulací železničního štěrku, modelovaného pomocí kulovitých diskrétních elementů, s reálným experimentem tzv. kompozitního testu. Nejprve jsou prezentovány výsledky simulací, kdy je na kontaktu dvou kulovitých částic předepsán Hertzův zákon v normálovém směru a Coulombův zákon v tangenciálním směru. Poté jsou doplněny výsledky simulací modelu, do něhož je na kontaktu dvou částic přidán valivý odpor, který částečně brání vzájemné rotaci částic. V článku jsou prezentovány identifikované parametry obou modelů, tj. koeficient vnitřního tření φ a dva parametry valivého odporu. Parametr αr vyjadřuje vztah mezi rotační tuhostí, Kr, a smykovou tuhostí, Ks. Druhý parametr μr řídí maximální velikost plastického momentu Mplast, který vyjadřuje odpor proti vzájemné rotaci obou zrn.

Anglický abstrakt

The article compares results of railway ballast simulations, modelled by spherical discrete elements, with the real experiment of so-called Composite element test. First results of the simulations with Hertzian law in normal direction and Coulomb law in tangential direction are presented. After that the results with resistance in rolling are added. Due to this resistance the rotation between particles is particularly abused. Standard model of rolling resistance assumes the initial linear behaviour of rolling moment which depends on rolling stiffness, Kr, and upper limit of this moment called the plastic moment in rolling, Mplast These two numbers are expressed with help of two model parameters. The first parameter, αr, defines a relationship between elastic stiffness in rolling Kr and shear stiffness Ks. The second parameter, μr, acts as the maximal value of the plastic rolling moment of the contact. The effect of these two parameters on response of an assembly of spherical grains is investigated on simulations of Composite element test (CET).

Klíčová slova

Valivý odpor, Metoda diskrétních prvků, Composite element test, Koeficient vnitřního tření.

Klíčová slova v angličtině

Rolling resistance, Discrete element method, Composite element test, Friction coefficient

Autoři

DUBINA, R.

Vydáno

28. 1. 2016

Místo

Brno, Česká republika

ISBN

978-80-214-5311-1

Kniha

Juniorstav 2016

Strany od

1

Strany do

8

Strany počet

8

BibTex

@inproceedings{BUT128591,
  author="Radek {Dubina}",
  title="STUDIE KOMPOZITNÍHO TESTU MODELOVANÉHO KULOVITÝMI DISKRÉTNÍMI",
  booktitle="Juniorstav 2016",
  year="2016",
  pages="1--8",
  address="Brno, Česká republika",
  isbn="978-80-214-5311-1"
}