Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
HORNUNGOVÁ, J.
Originální název
Sociální výkonnost podniku ve vztahu k udržitelné přidané hodnotě
Anglický název
The social performance of the enterprise in relation to sustainable added value
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Světová komise pro životní prostředí a rozvoj, zřízená Organizací spojených národů definovala ve své zprávě z roku 1987 „udržitelnost“ jako „rozvoj, který odpovídá potřebám současnosti, aniž by poškodil schopnost příštích generací vyhovět svým vlastním potřebám“. Udržitelnost je v současné době obecně přijímána jako jeden z klíčových faktorů úspěchu v dlouhodobé obchodní strategii firem. Jedná se o multidimenzionální koncept, který s sebou nese aspekty ekonomické, sociální a životního prostředí. Obecně je možno říci, že udržitelnost podniku je posuzována v závislosti na jeho ekonomické, environmentální a sociální výkonnosti. Právě hodnocení výkonnosti je v současné době nedílnou součástí řízení podniku, jejíž výsledky jsou důležité nejen pro management podniku, ale i pro ostatní zainteresované strany, které s daným podnikem přicházejí do styku. Cílem udržitelného podniku je zvyšovat hodnotu podniku pro zákazníka i zaměstnance s využitím příležitostí a zahrnutím rizik odvozených z environmentálních a sociálních vývojových trendů (Cenia, 2011; Kocmanová a kol., 2010; Hyršlová, 2009). Cílem článku je definovat udržitelnou přidanou hodnotu ve spojitosti se sociální výkonností podniků a následně pomocí statistického testování zjistit, zdali podpora sociálních aktivit vůči zaměstnancům, ovlivňuje hospodářský výsledek podniku.
Anglický abstrakt
The article is focused on a description of the social performance of the company like the important part of sustainable value added. Actually sustainability is commonly accepted as one of the key success factors in long-term business strategy. It is a multidimensional concept that carries the economic, social and environmental aspects. The purpose of the article is to present some research results from the area of Information and Communication Activities. Based the empirical research, there is a relationship between support for reconciliation between work and personal life and profitability of a company. From the perspective of sustainable value added, that compares the added value and the costs associated with social (or environmental) area, it can be said that support for reconciliation between work and personal life by employers contributes to higher economic performance and thus to increase the added value. These activities should continue to be supported by employers (in selected area).
Klíčová slova
Sociální výkonnost, udržitelná přidaná hodnota, informační a komunikační činnosti, Pearsonův korelační koeficient
Klíčová slova v angličtině
Social performance, sustainable value added, Information and Communication activities, Pearson’s correlation coefficient
Autoři
Vydáno
11. 11. 2016
Nakladatel
NEWTON College, a. s.
Místo
Praha
ISSN
1801-7118
Periodikum
Scientia&Societas
Ročník
XII
Číslo
3
Stát
Česká republika
Strany od
143
Strany do
149
Strany počet
7
BibTex
@article{BUT129752, author="Jana {Hornungová}", title="Sociální výkonnost podniku ve vztahu k udržitelné přidané hodnotě", journal="Scientia&Societas", year="2016", volume="XII", number="3", pages="143--149", issn="1801-7118" }