Detail publikace

Stanovení mikrostrukturních parametrů recyklovaného asfaltového betonu v pražcovém podloží aplikací nedestruktivních metod

LIDMILA, M. ZIKMUND, T. DVOŘÁK, J. KAISER, J. LOJDA, V.

Originální název

Stanovení mikrostrukturních parametrů recyklovaného asfaltového betonu v pražcovém podloží aplikací nedestruktivních metod

Anglický název

Application of Non-destructive Methods for the Determination of Microstructural Parameters of Recycled Asphalt Concrete in Track Bed

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Rozsah použití asfaltového betonu v pražcovém podloží je, v porovnání s aplikací zrnitých materiálů nejčastěji zastoupených štěrkodrtí, minimální. Tento příspěvek shrnuje výhody a nevýhody použití asfaltového betonu v konstrukci pražcového podloží a poskytuje relevantní literární rešerši. Hlavní část tohoto příspěvku se zaměřuje jednak na praktickou aplikaci recyklovaného asfaltového betonu (označovaného termínem R-materiál) v konstrukční vrstvě pražcového podloží a jednak na návazné nedestruktivní metody výpočetní tomografií (Mikro-CT) za účelem stanovení mikrostrukturních parametrů. Přínos tohoto příspěvku je založen na vyhodnocení druhu a obsahu mezer a obsahu rozpustného pojiva v konstrukční vrstvě. Výzkum byl rozdělen na laboratorní část, kde byly vytvořeny geotechnické modely železniční tratě, a na část v provozované železniční trati, kde byl vytvořen zkušební úsek. Závěr příspěvku shrnuje zkušenosti vyplývající ze stavby a pozorování zkušebního úseku, tak jako výsledky z metody Mikro-CT.

Anglický abstrakt

The extent of the use of asphalt concrete in track bed layers is minimal in contrast to the application of granular materials mostly represented by coarse/fine crushed stone mixture. This article summarizes advantages and disadvantages of the use of asphalt concrete in the track bed construction and provides relevant literature research. The main part of this article focuses on the application of recycled asphalt concrete (so called R-material) in the track bed layer and its following non-destructive X-ray Micro Computed Tomography Method (Micro-CT) for the description of its structural parameters. The contribution of this research is based on the evaluation of the air void and soluble binder content of chosen recycled asphalt concrete. First, it was obtained from laboratory geotechnical models of a railway track, and then from the following implementation in a trial section of an operating railway track. The conclusion contains results of the R-material practical application and findings from Micro-CT.

Klíčová slova v angličtině

Asphalt Concrete, Railway Track Bed, Microstructure, R-material, X-ray Computed Tomography, Micro-CT.

Autoři

LIDMILA, M.; ZIKMUND, T.; DVOŘÁK, J.; KAISER, J.; LOJDA, V.

Vydáno

13. 10. 2016

ISBN

978-80-86604-70-1

Kniha

Speciální betony 2016.

Strany od

65

Strany do

70

Strany počet

6

BibTex

@inproceedings{BUT130448,
  author="Martin {Lidmila} and Tomáš {Zikmund} and Jindřich {Dospiva} and Jozef {Kaiser} and Vít {Lojda}",
  title="Stanovení mikrostrukturních parametrů recyklovaného asfaltového
betonu v pražcovém podloží aplikací nedestruktivních metod",
  booktitle="Speciální betony 2016.",
  year="2016",
  pages="65--70",
  isbn="978-80-86604-70-1"
}