Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání
Anglický název
Role of social science subjects in process of humanisation of technical education
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
V současné době vzrůstají poţadavky kladené na absolventy vysokých škol. Pro úspěšné začlenění absolventů do praxe se poţaduje plná profesionální připravenost. Roste význam soft skills. Optimální koncept vzdělávání předpokládá, ţe absolvent vysoké školy bude po všech stránkách připravený do praxe. Je třeba modernizovat akademické plány tak, aby reagovaly na měnící se potřeby doby. Jednou z otázek vzdělávání je vyřešení dichotomie mezi všeobecností a odborností cestou humanizace technického vzdělávání. Příspěvek reflektuje teoretické vymezení všestranného rozvoje absolventů. Zamýšlí se nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě technické univerzity v Brně. Prostřednictvím zpětnovazebního hodnocení výuky ukazuje přínos konkrétního společenskovědního předmětu z pohledu studentů. Ukazuje se, ţe studenti vítají zejména ty společenskovědní předměty, které mají těsnější propojení obsahu předmětu s odborným zaměřením studia.
Anglický abstrakt
Nowadays the demands on university graduates are increasing. For a successful integration of graduates into practice is required professional readiness. Importance of soft skills is growing. An optimal concept of education assumes the university graduate will be ready to practice in all aspects. It is necessary to modernise the academic study programmes to meet the requirements to changing needs nowadays. One of the educational tasks is resolving the dichotomy between generality and expertise through humanisation of technical education. The paper reflects a theoretical determination of general development of graduates. It thinks about the teaching of the social science subjects at a selected faculty BUT. Through the feedback evaluation of teaching it shows the contribution of a particular social science subject from students’ perspective. It shows students especially welcome such social science subjects have a closer connection of the course content to study specialisation.
Klíčová slova
Všeobecný rozvoj studenta, klíčové kompetence, společenskovědní předměty, kurikulum, modernizace vzdělávání, všeobecnost a odbornost, přínos předmětu
Klíčová slova v angličtině
Student’s general development, key competences, social science subjects, curriculum, modernisation in education, generality and specialisation, subject contribution
Autoři
Vydáno
18. 9. 2016
Nakladatel
TU Košice
Místo
Prešov
ISBN
978-80-553-2598-9
Kniha
Človek - technika - kultúra
Číslo edice
1
Strany od
22
Strany do
26
Strany počet
5
BibTex
@inproceedings{BUT131620, author="Jaroslav {Lindr}", title="Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání", booktitle="Človek - technika - kultúra", year="2016", number="1", pages="22--26", publisher="TU Košice", address="Prešov", isbn="978-80-553-2598-9" }