Detail publikace

Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání

LINDR, J.

Originální název

Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání

Anglický název

Role of social science subjects in process of humanisation of technical education

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

V současné době vzrůstají poţadavky kladené na absolventy vysokých škol. Pro úspěšné začlenění absolventů do praxe se poţaduje plná profesionální připravenost. Roste význam soft skills. Optimální koncept vzdělávání předpokládá, ţe absolvent vysoké školy bude po všech stránkách připravený do praxe. Je třeba modernizovat akademické plány tak, aby reagovaly na měnící se potřeby doby. Jednou z otázek vzdělávání je vyřešení dichotomie mezi všeobecností a odborností cestou humanizace technického vzdělávání. Příspěvek reflektuje teoretické vymezení všestranného rozvoje absolventů. Zamýšlí se nad výukou společenskovědních předmětů na vybrané fakultě technické univerzity v Brně. Prostřednictvím zpětnovazebního hodnocení výuky ukazuje přínos konkrétního společenskovědního předmětu z pohledu studentů. Ukazuje se, ţe studenti vítají zejména ty společenskovědní předměty, které mají těsnější propojení obsahu předmětu s odborným zaměřením studia.

Anglický abstrakt

Nowadays the demands on university graduates are increasing. For a successful integration of graduates into practice is required professional readiness. Importance of soft skills is growing. An optimal concept of education assumes the university graduate will be ready to practice in all aspects. It is necessary to modernise the academic study programmes to meet the requirements to changing needs nowadays. One of the educational tasks is resolving the dichotomy between generality and expertise through humanisation of technical education. The paper reflects a theoretical determination of general development of graduates. It thinks about the teaching of the social science subjects at a selected faculty BUT. Through the feedback evaluation of teaching it shows the contribution of a particular social science subject from students’ perspective. It shows students especially welcome such social science subjects have a closer connection of the course content to study specialisation.

Klíčová slova

Všeobecný rozvoj studenta, klíčové kompetence, společenskovědní předměty, kurikulum, modernizace vzdělávání, všeobecnost a odbornost, přínos předmětu

Klíčová slova v angličtině

Student’s general development, key competences, social science subjects, curriculum, modernisation in education, generality and specialisation, subject contribution

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

18. 9. 2016

Nakladatel

TU Košice

Místo

Prešov

ISBN

978-80-553-2598-9

Kniha

Človek - technika - kultúra

Číslo edice

1

Strany od

22

Strany do

26

Strany počet

5

BibTex

@inproceedings{BUT131620,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Role společenskovědních předmětů v procesu humanizace technického vzdělávání",
  booktitle="Človek - technika - kultúra",
  year="2016",
  number="1",
  pages="22--26",
  publisher="TU Košice",
  address="Prešov",
  isbn="978-80-553-2598-9"
}