Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
OKŘINOVÁ, P. APELTAUER, T. BENEŠ, P.
Originální název
Model evakuace tunelu metra I.D
Anglický název
Evacuation model of the subway line I.D
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Příspěvek se zabývá posouzením části stavby pražského metra D z hlediska evakuace osob, konkrétně se jedná o posouzení tunelových úseků nově budované trasy Náměstí Míru – Depo Písnice. S ohledem na složité podmínky evakuace v tunelu je prioritou vlaku vždy dojezd do stanice. Jelikož tuto variantu nelze vždy zaručit, je nutné aplikovat požadavky na zajištění bezpečné evakuace i v tunelových úsecích. Je nutné si uvědomit specifičnost této problematiky již ve fázi návrhu, a to hlavně ve spojitosti s plánovaným užitím automatických bezobslužných souprav. V dnešní době se setkáváme s různými metodami posuzování evakuace osob, vedle klasických normativních přístupů, můžeme narazit i na pokročilé metody požárního inženýrství, jako jsou numerické modely evakuace osob. V popisovaném příkladu předpokládáme, že v tunelu nouzově zastavila nejdelší užívaná souprava o plné obsazenosti a je nutné evakuovat pasažéry do tunelové propojky. Studie obsahuje 4 scénáře, 4 modely populace, 10 simulací se statistickým rozmítáním parametrů, celkem 160 samostatných simulací vozu metra a jeho okolí. Vyhodnocení výsledků slouží pro budoucí volbu geometrického uspořádání tubusu tunelu. Při vyhodnocení výsledků jsme se zaměřili primárně na vzájemné (procentuální) srovnání efektivnosti jednotlivých variant.
Anglický abstrakt
The paper deals with the assessment of the construction of the Prague metro (D) in terms of evacuation of people, namely the assessment of tunnel sections of the route to be constructed peace square – Depo Písnice. Having regard to the complex conditions of the evacuation of a train in the tunnel is always a priority range into the station. Since this variant cannot always guarantee, it is necessary to apply the requirements to ensure the safe evacuation and in the tunnel sections. It is necessary to understand the specificity of the issue already in the design phase, mainly in connection with the planned use of automatic unattended. Today, we are faced with a variety of methods of assessment of evacuation of people, in addition to conventional normative approaches, we have advanced methods of fire engineering, such as numerical models of evacuation of people. In that example, we assume that the crash in the tunnel stopped the longest used set of full availability and it is necessary to evacuate the passengers into the tunnel junction. The study contains 4 scenarios, population models, 10 4 simulations with the statistical rozmítáním parameters, a total of 160 separate simulations of the car and its surroundings. Evaluation of the results is used for future choice of the geometric arrangement of the main tube of the tunnel. When evaluating the results, we focused primarily on mutual (percentage) compared the effectiveness of various options.
Klíčová slova
Evakuace, metro, tunel, evakuace osob, evakuační model, krizová situace, Pathfinder
Klíčová slova v angličtině
Evacuation, metro, tunnel, evacuation of people evacuation model, crisis, Pathfinder
Autoři
OKŘINOVÁ, P.; APELTAUER, T.; BENEŠ, P.
Vydáno
26. 1. 2017
Místo
Brno
ISBN
978-80-214-5473-6
Kniha
Sborník abstraktů při 19. odborné konference doktorského studia, Juniorstav 2017
Číslo edice
1
ISSN
1190-1535
Periodikum
JUNIORSTAV
Stát
Čadská republika
Strany od
Strany do
14
Strany počet
BibTex
@inproceedings{BUT133081, author="Petra {Okřinová} and Tomáš {Apeltauer} and Petr {Beneš}", title="Model evakuace tunelu metra I.D", booktitle="Sborník abstraktů při 19. odborné konference doktorského studia, Juniorstav 2017", year="2017", journal="JUNIORSTAV", number="1", pages="1--14", address="Brno", isbn="978-80-214-5473-6", issn="1190-1535" }