Detail publikace

Vztah všeobecného a odborného vzdělávání - věčné dilema

LINDR, J.

Originální název

Vztah všeobecného a odborného vzdělávání - věčné dilema

Anglický název

Relation between generality and expertise - eternal dilemma

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Profil absolventa technické vysoké školy mluví o rozvoji klíčových kompetencí pro úspěšné profesní uplatnění. Z toho plyne, že je třeba najít rovnováhu mezi zastoupením všeobecných a odborných předmětů ve studijních plánech, která ideu profilu absolventa naplní. Všeobecně vzdělávací předměty by měly souviset s oborem studia a měly by napomáhat širšímu vzdělanostnímu rozvoji absolventů. Příspěvek hodnotí realizaci a reflexi výuky vybraného společenskovědního předmětu Sociální komunikace v akademickém plánu technické univerzity. Reflektuje úspěchy a problémy, které s sebou výuka společenskovědních předmětů nese. Příspěvek tím dostává retrospektivní charakter při hodnocení zkušeností s výukou a pohled na rozvoj školy v budoucnosti.

Anglický abstrakt

A graduate’s profile speaks about reaching the expertise and the development of key competences necessary for successful work placement of university graduates. From this follows a need to find an optimal balance between general and specialised subjects which fulfils the idea of graduates’ profile. General educational subjects should relate to the relevant study branch and should provide broad educational development. The paper evaluates realisation and feedback reflection of a chosen social science subject Social communication in the university academic plan. It reflects profit, achievements and problems which teaching of the social science subjects carries within. Due to this the article obtains a retrospective character in experience evaluation and a new view of how to improve further school development in the future.

Klíčová slova

Kurikulum, všestranný rozvoj, společenskovědní předměty, zpětnovazební hodnocení, dichotomie všeobecnosti a odbornosti, modernizace vzdělávání

Klíčová slova v angličtině

Curriculum, general development, social science subjects, feedback evaluation, dichotomy of expertise and generality, modernisation in education

Autoři

LINDR, J.

Vydáno

29. 6. 2017

Nakladatel

STU Bratislava

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-4706-6

Kniha

Spoločenskovedné aspekty vzdelávania a ich význam pre technickú prax

Číslo edice

1

Strany od

103

Strany do

109

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT138702,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Vztah všeobecného a odborného vzdělávání - věčné dilema",
  booktitle="Spoločenskovedné aspekty vzdelávania a ich význam pre technickú prax",
  year="2017",
  number="1",
  pages="103--109",
  publisher="STU Bratislava",
  address="Bratislava",
  isbn="978-80-227-4706-6"
}