Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
DRÁPAL, L.
Originální název
Inflencing of Engine Block Load by Means of Crankshaft Design
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
angličtina
Originální abstrakt
The engine block load is significantly affected by crank train inertia forces and moments mainly at higher engine speed. This load can be reduced by means of crankshaft counterweights and their appropriate design. The influence of counterweights design upon the engine block load is examined on an in-line fourcylinder naturally aspirated engine in consideration of internal moments of crank train rotating parts. For the analysis are used state-of-the-art methods such as CAD, Finite Elements Method and Multi-body System tools which incorporate flexible bodies, and a computation model of hydrodynamic bearing dynamics.
Klíčová slova
Crankshaft, engine block, crank train, Multi-Body System.
Autoři
Vydáno
11. 9. 2017
Nakladatel
Technická univerzita v Liberci
Místo
Liberec
ISBN
978-80-7494-354-6
Kniha
Sborník přednášek XLVIII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol
Strany od
161
Strany do
169
Strany počet
254
BibTex
@inproceedings{BUT139790, author="Lubomír {Drápal}", title="Inflencing of Engine Block Load by Means of Crankshaft Design", booktitle="Sborník přednášek XLVIII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol", year="2017", pages="161--169", publisher="Technická univerzita v Liberci", address="Liberec", isbn="978-80-7494-354-6" }