Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
LINDR, J.
Originální název
Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání
Anglický název
Assessment of contribution of social science teaching in technical university education
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
V současné době roste potřeba všestranného vzdělávání. To se odráží v koncepci akademických plánů na technických univerzitách. Praxe požaduje absolventa, který je vybaven odbornými a všeobecnými znalostmi, včetně soft skills. K tomu slouží výuka společenskovědních předmětů mající za cíl vychovat všestranně vzdělaného absolventa, který se úspěšně zařadí do praxe. Příspěvek pohlíží na zkušenosti s výukou společenskovědních předmětů na vybrané technické univerzitě. Zkoumá přínos výuky a faktory, které ho ovlivňují z pohledu studentů. Opírá se o zpětnovazební hodnocení a o výpovědi studentů, jak výuku vnímají. Je hodnocena významnost jednotlivých faktorů a vzájemné kombinace, které spolu mohou souviset. Příspěvek má retrospektivní charakter a pohled na rozvoj výuky společenskovědních předmětů do budoucna.
Anglický abstrakt
Nowadays the need for general education is growing. This is reflected in the concept of academic plans at technical universities. Praxis requires a graduate who has professional and general knowledge including soft skills. For this purpose there is social science teaching with the aim to educate a broadly educated graduate who is going to be successfully incorporated into praxis. The paper looks at experience of social science teaching at a selected technical university. It also explores benefits of education and the factors that have an influence to it from the students‘ perspective. It relies on feedback evaluation and students’ answers from the questionnaire how they look at teaching. There is evaluated the significance of factors and mutual combinations that may be linked together. Due to this the paper obtains a retrospective character in experience and a new view of how to improve further school development in the future.
Klíčová slova
Společenskovědní předměty, zpětnovazební hodnocení, dichotomie všeobecnosti a odbornosti, přínos předmětů, statistické zpracování
Klíčová slova v angličtině
Social science subjects, feedback evaluation, dichotomy of expertise and generality, contribution of subjects, statistical proceedings
Autoři
Vydáno
14. 12. 2017
Nakladatel
STU Bratislava
Místo
Bratislava
ISBN
978-80-227-4758-5
Kniha
Spoločenske vedy a humanizácia technického univerzitného vzdelávania
Číslo edice
1
Strany od
56
Strany do
62
Strany počet
7
BibTex
@inproceedings{BUT143872, author="Jaroslav {Lindr}", title="Zhodnocení přínosu výuky společenskovědních předmětů v technickém univerzitním vzdělávání", booktitle="Spoločenske vedy a humanizácia technického univerzitného vzdelávania", year="2017", number="1", pages="56--62", publisher="STU Bratislava", address="Bratislava", isbn="978-80-227-4758-5" }